رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، فاز یک پروژه آزادراه تهران – شمال تا خرداد ماه سال ۹۸ افتتاح می شود.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا رضایی کوچی درباره آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران – شمال، گفت: پروژه آزادراه تهران-شمال حدود ۲۰ سال است که آغاز شده، اما به دلیل بروز مشکلاتی، اجرای آن تاکنون به طول انجامیده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی جادههای منتهی به شمال کشور زیرساختهای لازم برای تردد مسافران را ندارند و این مسئله موجب بروز ترافیکهای سنگین در این مناطق شده است.
صرفه جویی ۶۰۰ میلیاردی مصرف سوخت با بهره برداری از پروژه آزادراه تهران-شمال رضایی کوچی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه آزادراه تهران-شمال سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت صورت میگیرد، گفت: با افتتاح این پروژه، عملا مسیر تهران به شمال حدودا به یک سوم کاهش خواهد یافت.
فاز یک پروژه آزادراه تهران – شمال تا خرداد ماه سال ۹۸ افتتاح میشود این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده، فاز یک پروژه آزادراه تهران – شمال تا خرداد ماه سال ۹۸ افتتاح میشود، گفت: به طور حتم این پروژه یک شاهکار مهندسی است و تحولی بزرگ در عرصه ساخت و ساز و مهندسی محسوب میشود.
وی افزود: در شرایط کنونی مهندسان ایرانی اجرای تمام پروژه آزادراه تهران-شمال را در دست دارند و این نشان میدهد که ما میتوانیم کارهای بزرگ و عظیم را در حوزه مهندسی انجام بدهیم.
به کارگیری بتن و سیمان به جای آسفالت در راه سازی آزادراه تهران-شمال یکی از نقاط قوت پروژه آزادراه تهران – شمال، استفاده از سیمان و بتن به جای آسفالت در راه سازی و جاده سازی است، که این مسئله میتواند کارخانههای تولید سیمان را توسعه بدهد.
رضایی کوچی ادامه داد: یکی از نقاط قوت پروژه آزادراه تهران – شمال، استفاده از سیمان و بتن به جای آسفالت در راه سازی و جاده سازی است، که این مسئله میتواند کارخانههای تولید سیمان را توسعه بدهد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: البته یکی از مسائل مهم در پروژه مذکور، پرداخت حقوق کارگران است، در شرایط کنونی کارگران، آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند و پیمانکاران و شرکتهای مرتبط باید توجه ویژهای به این افراد داشته باشند. /