مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی گفت: تلاش می کنیم در نیمه دوم سال برای اولین بار در پنج تا ده حوزه ملزومات سبک زندگی کودک و نوجوان فعالیت نمایشگاهی و تولیدی داشته باشیم.
سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ درباره جزییات برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی و هدف آن گفت: پنج سال است که جریان الگوی ایرانی اسلامی آغاز شده و نوشت افزار و محصولات فرهنگی ما در آن با نمادها و تصاویر شخصیتهای فرهنگی مذهبی شکل میگیرد.
حسینی ادامه داد: نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به نوعی ویترین این حرکت است و بعنوان نماد حرکتی ما هرساله برگزار میشود. امسال هم بیش از ۶۰ تولید کننده محصولات خود را عرضه کرده اند که حاوی تصاویر و شخصیتهای جدیدی است. تولید کنندگان سبد محصولات خود را کامل و اقلام محصولی خود را متنوع کرده اند. همچنین در محصولات و کیفیت آنها رشد قابل توجهی داشتیم.
او با بیان اینکه این نمایشگاه در دیگر حوزهها نیز میتواند برگزار شود، تصریح کرد: حوزه نوشت افزار پرچم دار حرکتی است که طرحهای ایرانی روی محصولات هک شوند و همین حرکت هم باعث شده تا تولید کنندگان در حوزههای دیگر نیز انگیزه پیدا کنند و وارد کار شوند. همینطور هم شده و ما نیز در حد توان خود از آن ها حمایت و پشتیبانی کردیم، اما از آنجایی که این نمایشگاه، تخصصی نوشت افزار و یک بخش جمعی است نمیتوان دیگر حوزهها را وارد کرد، لذا درصدد این هستیم که در نیمه دوم سال برای اولین بار در پنج تا ده حوزه ملزومات سبک زندگی کودک و نوجوان فعالیت این چنینی داشته باشیم.
حسینی تاکید کرد: طبیعتا، چون این کار برای اولین بار قرار است برگزار شود ممکن است چندین ماه طول بکشد، اما ما ارتباط خود را با تولید کنندگان این حوزه ادامه میدهیم و اگر کسی شخصیت جدیدی به ما معرفی کند ما در سبد مجمع قرار خواهیم داد. مثلا حمایت از انیمیشنهای جدید شبکه پویا باعث شد تا دیگر تولید کنندگان هم وارد کار شوند. البته این محصولات هم معمولا در زمانهای خاصی از سوی خانوادهها خریداری میشوند از این رو ما هم سعی میکنم آنها را در زمان مناسب خود عرضه کنیم.
مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی هم چنین درباره اینکه محصولات تولید داخل هستند یا دیگر کشورها نیز گفت: از ۷۰ تولید کننده فعالی که ۶۰ مورد آن داخل نمایشگاه فعال هستند تنها یک مورد با این مشخصات داشتیم که آن هم در سالهای پیش بود که البته برخورد کردیم بعد از آن هم دیگر تکرار نشد. همه فعالان با تمام توان مساله شان این است که حتی اگر سود کمتری برای خودشان باقی بماند محصول، تولید داخل باشد. محصولاتی که در مجمع عرضه شده اند هم محتوای داخلی دارند و هم تولید داخل است.
حسینی در پایان با اشاره به اینکه موضوعات محصولات متنوع است بیان کرد: برای گروههای سنی مختلف هم دختران هم پسران موضوعات متنوعی مطرح شده است که المانها و نشانهای معماری ایرانی و هنر ایرانی و کاراکترهایی که حتی برای اولین بار میبینیم در دفاتر نقش جذابی دارند.
او همچنین اضافه کرد: البته ما تلاش کردیم سلایق مختلف افراد جامعه لحاظ شود و در حوزههای مختلف از جمله تصاویر شهدای هسته ای، مدافعین حرم و شخصیتهای فانتزی و... همه در این نمایشگاه حضور دارند.