در پنجمین نمایشگاه نوشتافزار ایرانی دفاتر «جیب جیب» رونمایی شد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ این دفاتر تنها در این دوره از نمایشگاه با طرحها و رنگهای جذاب تا ۳۱ شهریور ماه ارائه خواهد شد و قرار است از سال آینده در کل فروشگاههای پخش و بفروش برسد.
«جیب جیب» عنوان برنامهای است که از شبکه دو سیما روزهای پنجشنبه و جمعه پخش میشود، از این رو طرح این دفاتر که برگرفته از این برنامه است با حضور عوامل آن رونمایی شد.
آزیتا رضایی تهیه کننده برنامه «جیب جیب» در گفتوگو با خبرنگار فارس به دلایل پذیرش تولید دفاتری با این طرح ابراز داشت: «جیب جیب» عنوان رئال انیمیشن ۵۲ قسمتی است که در مدت زمان حدود هشت دقیقه و مجموعا ۳۶۰ دقیقه ساخته شده است.
به گفته وی، ساخت این برنامه حدود ۴ سال به طول انجامید، که گروه مخاطب آن خردسالان هستند و کاملا بر اساسروانشناسی خردسال نوشته شده است.
رضایی همچنین با بیان اینکه شکل متنها به این گونه است که هر موضوعی چطور بیان شود که خلاقانه باشد، تصریح کرد: اینکه از موضوعی به موضوعی دیگر پیببریم و هرموضوع خلاقانه باشد در اولویت هدفگذاری ما بود، در نظر داشتیم که پرسشگری را پدید آوریم و در عین شادی لذت بردن را نیز مورد توجه و دقت داشتیم.
وی موضوعات این برنامه را تماما جهانی دانست و از پرداختن به مواردی، چون آب، فصلها و حتی موضوعی ایرانی، چون «فرش» در این برنامه سخن گفت.
تهیه کننده «جیب جیب» به این مسئله که دلایل پذیرش درج جیب جیب روی دفاتر چه بود افزود: کاراکتر و شخصیتهای خارجی وجود دارند که بچهها به دلیل اینکه فیلم و انیمیشن آنها را میبینند به آنها دلبسته میشوند و میخوانند حتی در تولدها از این انیمیشنها بهره ببرند، ما آمدیم و چاره اندیشی کردیم که در راستای ترویج نوشتافزار ایرانی بتوانیم به ترویج شخصیتها و کاراکترهای ایرانی بپردازیم.
وی گفت: ما باید آثاری تولید کنیم که برای بچهها قصه داشته باشد تا بتواند دلبسته آن شود و بعد محیطی فراهم کنیم که آن را خریداری کنند در این راستا سال گذشته برای درج این تصاویر روی نوشتافزارها پیشنهادی صورت گرفت، اما به این دلیل که هنوز آن دلبستگی مدنظر در میان کودکان ایجاد نشده بود ما قبول نکردیم؛ اما با توجه به پخش این برنامه در روزهای پنجشنبه و جمعه و تکرار آن، متوجه شدیم زمان آن رسیده که روی نوشتافزارها مانور دهیم و زمان آن رسیده این شخصیتها بر نوشتافزارهای ایرانی ثبت و درج شود از این رو روز گذشته این دفاتر رونمایی شد.
گفتنی است، محور اصلی این مجموعه رئال-انیمیشن دختر بچهای است با لباسی پُر از جیب؛ جیب هایی که هر بار با بیرون آمدن اشیا مختلف از آنها؛ یک داستان از این مجموعه شکل میگیرد. در این برنامه یک عروسک نیز وارد فضای خیالی دختر میشود و این دو کاراکتر با هم مراحل حل مسائل مختلف را پله پله طی میکنند.
این برنامه تلاش دارد تا با ایجاد فضایی شاد و کودکانه توانایی حل مسائل از زاویهای متفاوت را به جمعیت مخاطب این برنامه یعنی گروه سنی خردسال بیاموزد. ایجاد و درک طبقه بندی مفهومی، تمرین ادراک مفهومی، تشخیص تشابهها و تفاوتها از دیگر اهداف این برنامه است.