کد خبر:۶۴۲۶۶۰
توئیتر منبع درخواست نمایش تبلیغات سیاسی خود را شفاف میکند
به دنبال برخی نگرانیها در مورد نمایش تبلیغات سیاسی در شبکههای اجتماعی آمریکایی توسط روسیه برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی توئیتر از شفاف سازیهای بیشتر در این زمینه خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، توئیتر میگوید از این پس هویت حامیان و سفارش دهندگان هر آگهی سیاسی در این شبکه اجتماعی را افشا و در مورد میزان صرف بودجه توسط آنها اطلاع رسانی میکند.
این اقدام به دنبال تحقیقات کنگره در این زمینه و درخواست آنها از مدیران شبکههای اجتماعی آمریکایی برای شفاف سازی عملکردشان صورت میگیرد. علاوه بر توییتر، فیس بوک هم قصد دارد اقدامات مشابهی را در این زمینه انجام دهد.
مقامات آمریکایی روسها را متهم به تلاش برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور از طریق انتشار اخبار کذب در شبکههای اجتماعی و همین طور سفارش دادن تبلیغات سیاسی گسترده کرده اند.
توئیتر میگوید برای رفع هرگونه شبهه در این زمینه یک مرکز شفافیت هم تاسیس خواهد کرد که وظیفه آن بررسی منابع مالی تامین هزینه نمایش آگهیهای سیاسی در این سایت و تحقیق در مورد هویت آنان خواهد بود. در عین حال فیس بوک هم از استخدام ۴۰۰۰ کارمند جدید برای ارتقای بررسی و مدیریت تبلیغات مختلف و حذف اخبار جعلی خبر داده است.
این اقدام به دنبال تحقیقات کنگره در این زمینه و درخواست آنها از مدیران شبکههای اجتماعی آمریکایی برای شفاف سازی عملکردشان صورت میگیرد. علاوه بر توییتر، فیس بوک هم قصد دارد اقدامات مشابهی را در این زمینه انجام دهد.
مقامات آمریکایی روسها را متهم به تلاش برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور از طریق انتشار اخبار کذب در شبکههای اجتماعی و همین طور سفارش دادن تبلیغات سیاسی گسترده کرده اند.
توئیتر میگوید برای رفع هرگونه شبهه در این زمینه یک مرکز شفافیت هم تاسیس خواهد کرد که وظیفه آن بررسی منابع مالی تامین هزینه نمایش آگهیهای سیاسی در این سایت و تحقیق در مورد هویت آنان خواهد بود. در عین حال فیس بوک هم از استخدام ۴۰۰۰ کارمند جدید برای ارتقای بررسی و مدیریت تبلیغات مختلف و حذف اخبار جعلی خبر داده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.