کد خبر:۶۴۴۵۷۴
تازه‌های شبکه‌های برون مرزی:

«کوبایی‌ها در مرز» از هیسپان تی وی /«قصه‌های تبیان» در آی فیلم انگلیسی /کلیپ «هم قدم» رضا صادقی در آی ف

مستند «کوبایی‌ها در مرز» به مشکلات مهاجران کوبایی و آمریکای لاتین به دلایل ضعف اقتصادی به ایالات متحده و مشکلات پیش آمده از این مهاجرت می‌پردازد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ سالانه ۴۰۰ هزار نفر به خاطر نداشتن مدارک قانونی مجبور به ترک ایالات متحده هستند. «کوبایی‌ها در مرز» مستندی است که به وضعیت مهاجران کوبایی اشاره دارد که رویای زندگی در آمریکا برایشان کابوس شده است.

مستند «کوبایی‌ها در مرز» (Cobanos en la frontera) به وضعیت مهاجرانی از آمریکای لاتین به ایالات متحده می‌پردازد که به امید یک زندگی رویایی در آمریکا از کشور خود بیرون می‌آیند و تا رسیدن به مقصد و زندگی در آمریکا مشکلات بسیاری از سر می‌گذرانند.

سباستین سالگادو، تهیه کننده مستند ۵۲ دقیقه‌ای «کوبایی‌ها در مرز»، به وضعیت حدود ۲۰۰۰ مهاجر کوبایی که در مرز کاستاریکا و نیکاراگوئه به سر می‌برند و دشواری‌های سفر طولانی آن‌ها اشاره دارد. این مهاجرین در این سفر به صورت قانونی کوبا را ترک کرده اند و باید از ۸ کشور عبور کنند تا بتوانند به خاک ایالات متحده برسند.

در این مستند به این نکته به صورت کلیدی اشاره می‌شود که اکثر این مهاجرین به دلیل وضعیت بد اقتصادی و تجربه یک زندگی ایده آل دست به مهاجرت می‌زنند، ولی مشکلاتی که در آمریکا انتظار آن‌ها را می‌کشد، این مهاجرین را به رویایشان نمی‌رساند.

در ادامه این مستند، سالگادو به وضعیت مهاجرین آمریکای لاتین در خاک ایالات متحده می‌پردازد.

مستند «کوبایی‌ها در مرز» که در سال ۲۰۱۵ به تهیه کنندگی سباستین سالگادو تولید شده است در دو قسمت ۲۵ دقیقه‌ای روز چهارشنبه و پنج شنبه، ساعت ۷: ۳۰ به وقت تهران به کنداکتور پخش هیسپان می‌رسد و در ساعات ۱۴: ۳۰ و ۲۰: ۳۰ همان روز تکرار می‌شود.

پخش مجموعه اپیزودیک «قصه‌های تبیان» از آی‌فیلم انگلیسی
کانال انگلیسی شبکه آی‌فیلم ۵ اپیزود از مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تبیان» را به انگلیسی دوبله کرده و برای نخستین بار برای مخاطبان انگلیسی زبان خود به نمایش می‌گذارد.

مجموعه اپیزودیک «قصه‌های تبیان» که محصول شبکه پنج سیما است، به زبان انگلیسی آماده شده و برای مخاطبان آی‌فیلم انگلیسی پخش خواهدشد.

«قصه‌های تبیان» در مؤسسه فرهنگی هنری تبیان تولید شده است و فیلمنامه آن با محوریت موضوعات قرآنی به نگارش درآمده و همه داستان‌ها و روایاتش بر اساس اتفاقات و داستان‌های واقعی به‌نگارش درآمده است.

مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تبیان» توسط کارگردانان جوان به تهیه کنندگی زنده یاد فرج الله سلحشور و مشاور کارگردانی جمال شورجه و مشاور فیلمنامه منصور ابراهیمی تولید و پخش شده است.
بر اساس این گزارش، اپیزودهای «حلالیت» و «حاجت‌نامه نظرعلی» همزمان با اربعین حسینی به ترتیب ۱۷ و ۱۸ آبان و در ساعت ۲۳ به وقت GMT روی آنتن می‌رود.

به مناسبت سالروز وفات پیامبر اعظم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز یکی دیگر از قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی به نام «گم‌نام» پنج‌شنبه ۲۵ آبان ساعت ۲۳ به وقت GMT پخش خواهدشد.

همچنین «زنده به‌گور» و «شکار آهو» نام اپیزودهای دیگری است که به مناسبت سالروز شهادت ثامن الحجج امام رضا (ع) به ترتیب در ۲۶ و ۲۷ آبان و در ساعت ۲۳ به وقت GMT روانه آنتن خواهدشد.

بازپخش مجموعه اپیزودیک «قصه‌های تبیان» ساعت‌های ۰۵: ۰۰، ۱۱: ۰۰ و ۱۷: ۰۰ به وقت GMT خواهدبود.

پخش نماهنگ «هم‌قدم» با صدای رضا صادقی از آی‌فیلم
واحد هنری شبکه آی‌فیلم برای ایام اربعین حسینی کلیپ‌هایی را در قالب ویدئوگرافیک تولید کرده است.

علی میرزایی کارگردان و موشن گرافیست واحد هنری این شبکه درباره جزئیات کارش در این شبکه خبر داد.
میرزایی با اشاره به اینکه برای ایام اربعین کلیپ جدیدی برای پخش از ان شبکه آماده کرده‌ایم، گفت: ما یک تا دو هفته قبل از فرارسیدن مناسبات کار را شروع می‌کنیم. اگرچند مناسبت نزدیک به هم در تقویم داشته‌باشیم از همکاران دیگر در این زمینه کمک می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که المان‌هایی که در کار از آن استفاده می‌کنید چطور هماهنگ می‌کنید که مخاطبان داخلی، عرب زبانان و انگلیسی زبانان همگی با کار ارتباط برقرار کنند، توضیح داد: ساخت این کار‌ها پروسه‌ای دارد که اول ایده یابی است. بعد از رسیدن به ایده باتوجه به‌اینکه می‌دانیم پخش سه‌زبانه داریم سعی می‌کنیم که از المان‌های این سه فرهنگ به صورت تلفیقی استفاده کنیم.

موشن‌گرافیست شبکه آی‌فیلم افزود: به عنوان مثال از موسیقی عربی در کنار تصاویر معماری ایرانی استفاده می‌کنیم به نحوی که ناخودآگاه مخاطبانمان در هر سه کانال بتوانند با کار ارتباط برقرار کنند و این‌ها همه بر می‌گردد به ایده اولیه کار. حتی به رنگ‌های محبوب مخاطبان این سه کانال هم توجه می‌کنیم.

میرزایی با بیان اینکه ماه رمضان، ایام محرم، ایام فاطمیه و عید نوروز مناسبت‌های ویژه هستند، تصریح‌کرد: قبل از فرارسیدن این ایام از دوماه قبل ایده‌پردازی را شروع می‌کنیم که پس از تصویب نهایی، کار را شروع کنیم. در پرداخت ایده‌ها این مهم را مدنظر قرار می‌دهیم که شبکه آی‌فیلم مخاطبش خانواده است.

وی که کلیپ «هم‌قدم» با صدای رضا صادقی را در قالب ویدئو گرافیک برای ایام اربعین امام حسین (ع) آماده کرده‌است، درباره این کار گفت: زیاد بر آرشیو تکیه ندارم و وقتی به ایده‌ای برسم و تصویب شود تصویرسازی‌های کار را از ابتدا انجام می‌دهیم و صفر تا صد کار تولید است.

موشن‌گرافیست شبکه آی‌فیلم با اشاره به اینکه چند کلیپ تدوینی دیگر هم برای اربعین به تازگی آماده شده است، اضافه کرد: در بعضی از کار‌ها مثل نماهنگ‌ها به سراغ آرشیو می‌رویم و به دلیل فضای شبکه آی‌فیلم، از تصاویر فیلم و سریال‌های پخش شده در شبکه استفاده می‌کنیم و تصاویری از سریال‌هایی را که مردم دیده‌اند، با یک موسیقی تلفیق می‌کنیم. البته این کار بیشتر برعهده تدوینگران شبکه است و ما در این واحد بیشتر کارهای موشن گرافیک را تولید می‌کنیم.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار