فرمانده نیروی انتظامی به تعداد یک میلیون تماس با سامانه ۱۹۷ در ۸ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: حدود ۳۳۱ هزار و ۶۵۷ پیام قابل رسیدگی و پیگیری شده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه ملاقات مردمی در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ پلیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز ۱۹۷ پل ارتباطی بین مردم و مدیران و فرماندهان ناجا است که طی سالهای گذشته توانسته ارتباط خوبی در این رابطه برقرار سازد و بسیاری از مشکلات و خواستههای مردم را پیگیری کند.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: طی ۸ ماهه سال جاری حدود یک میلیون تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است که از این تعداد ۳۳۱ هزار و ۶۵۷ پیام قابل رسیدگی و پیگیری بوده است.
عالیترین مقام انتظامی کشور اعلام کرد: از مجموع این تعداد پیام ۴۶ درصد انتقاد، ۵ درصد شکایت، ۱۸ درصد پیشنهاد و ۳۰ درصد تقدیر از عملکرد ناجا بوده است و باید گفت: میزان تقدیر از ناجا نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.
سردار اشتری در خصوص وضع امنیتی کشور تأکید کرد: وضعیت امنیتی در سراسر کشور بسیار عالی و مطلوب است. اگرچه در برخی از جرائم در برخی از شهرها افزایش یا کاهش داشتهایم، اما باید گفت: در مجموع با توجه به عملکرد دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پیشگیری از وقوع جرائم را داشتهایم.
وی گفت: جرائم خشن کاهش یافته و در برخی از جرائم خرد بعضی جاها افزایشی داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: از طریق سامانه ۱۹۷ انتقادات، پیشنهادات و راهکارها به نیروی انتظامی منتقل میشود که میتواند در اجرای مأموریتها مؤثر باشد.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه اگر موضوعی به ۱۹۷ اعلام و پیگیری نشد، چه باید کرد، گفت: اصولاً موضوعاتی که در تماس با ۱۹۷ اعلام میشود، به آن رسیدگی میشود؛ بعضاً مواردی است که به نیروی انتظامی مرتبط نمیشود؛ البته ما آن موارد را به مبادی ذیربط خود ارسال میکنیم، اما اگر احیاناً رسیدگی نشد باید دوباره به ۱۹۷ تماس گرفته و موضوع خود را تکرار کنند.
سردار اشتری ادامه داد: مردم باید بدانند که اینطور نیست که با مسائل و موضوعات به صورت سلیقهای برخورد شود، بلکه کارشناسان هر موضوع را بررسی میکنند، اما اگر چنانچه موضوعی مرتبط با ناجا بود و به نتیجه نرسیدند میتوانند با بازرسی کل ناجا در میان بگذارند.
این مقام ارشد نیروی انتظامی در خصوص آمار شکایات مردم در خصوص برخورد نامناسب مأموران ناجا گفت: در مراجعات امروز که حدود ۶۰ - ۵۰ نفر به صورت حضوری صحبت کردیم، تعدادی پیشنهاد و انتقاد در خصوص عملکرد ناجا بود. حتی برخی از عملکرد ناجا نیز تقدیر کردند.
وی افزود: علت اینکه مردم با امید به ۱۹۷ میآیند این است که احساس میکنند که به شکایات آنها رسیدگی میشود و اگر رسیدگی نمیشد وقت خود را هزینه نمیکردند.
عالیترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: تمام موضوعاتی که مردم با سامانه ۱۹۷ در میان میگذارند تفکیک شده و توسط کارشناسان بررسی میشود.
سردار اشتری افزود: اگر مأمور ما برخورد نامناسب داشته باشد حتماً به وی تذکر میدهیم، اما مردم هم باید شرایط مأمور را لحاظ کرده و وی را مانند فرزند خود بدانند و با پلیس مدارا کنند؛ البته ما همواره به مأموران خود توصیه میکنیم که وظیفه داریم به مطالبات مردم پاسخ دهیم.
وی در خصوص کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در بزرگراهها و جادهها اظهار داشت: این مسئله در کمیسیونی مطرح شده و باید کارهای کارشناسی بر روی آن انجام شود و سپس نتیجه را اعلام میکنیم؛ البته آن عزیزانی که این مسئله را اعلام کردند نیز با برگزاری جلساتی به این نتیجه رسیدهاند.
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص عمده مطالبات مردم در جلسه امروز ۱۹۷ اعلام کرد: بخشی از مطالبات شکایت از اشخاص بوده و برخی دیگر در خصوص دیر پاسخگویی یا جواب نامناسب برخی ردهها بوده؛ برخی دیگر از مراجعات نیز اساتید بودهاند که راهکارهایی را به پلیس پیشنهاد دادهاند.
سردار اشتری اعلام کرد: بنای نیروی انتظامی آن است که کنار مردم و در خدمت مردم باشد و همه به دنبال این هستیم که طبق فرمود: ه رهبری برای امنیت مردم کار کنیم؛ بحمدالله به اهدافمان نزدیک شدهایم و مطمئن باشید با توجه به نظراتی که مردم به پلیس میدهند حرکت روبهجلو داریم؛ مردم رضایت دارند؛ البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.