طرح جدید فروش اینترنت ابتدا نامش نامحدود بود، ولی با محدویتهایی که داشت نامش به سرویس غیرحجمی تغییر کرد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ گزارش اول پیک بامدادی امروز بود که در ادامه میآید:
طرح جدید فروش اینترنت ابتدا نامش نامحدود بود، ولی با محدویت هایی که داشت نامش به سرویس غیرحجمی تغییر کرد.
رئیس سابق سازمان مقررات رادیویی و وزیر فعلی ارتباطات در این باره معتقد است: در طرح غیر حجمی کاهش ۳۰ درصدی هزینهها اعمال خواهد شد.
عرضه اینترنت در ایران در مقایسه با کشورهای دور افتاده بسیار بی کیفیتتر است و از لحاظ هزینهای هم ۸۰ درصد گران تر.
فلاح جوشقانی رئیس سازمان مقررات رادیویی، اما این حرف را قبول ندارد و میگوید هیچ ارزیابی از این لحاظ توسط مراکز جهانی معتبر انجام نشده است این در حالی است که وزیر ارتباط در این باره معتقد است کشور ایران در رتبه ۹۰ جهانی است.
در طرح جدید ملاک سرعت گذاشته شده و حجم فروشی با مدل جدیدی اعمال میشود که بازهم در نهایت به ضرر مصرف کننده در حجم کم است و مردم را به مصرف بیشتر اینترنت سوق میدهد.
یک کارشناس فروش اینترنت در این باره میگوید: این سرویس بسیار گرانتر از سرویسهای قبلی است نامحدود که هیچ، مثلا در این سرویس ماهانه باید مبلغ ۹۰ هزار تومان برای حجم ۵۰ گیگ سالانه هزینه کنید درصورتی که در طرحهای قبلی همین گیگ با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و یک ساله محاسبه میشد.
در سرویسهای قبلی شرکتها با انواع ترفندها به حجم خوری از مشترکین اقدام میکردند امید است دیگر شاهد سرعت خوری در طرح جدید نباشیم.