قطعی سامانه سفارش خودرو بازار خودروهای وارداتی را به شدت ملتهب کرده، در این بین ایران خودرو، پژوهای وارداتی خود را هر روز با یک ترفند جدید آب میکند!
به گزارش گروه اقتصادیخبرگزاری دانشجو؛ زمزمههای تغییر تعرفه واردات خودرو از سوی وزارت صنعت حسابی بازار خودروهای وارداتی را آشفته کرده و قطعی سامانه ثبت سفارش خودرو تعادل عرضه و تقاضا را در بازار بهم ریخته است.
وزارت صنعت، اما رسانهها و واسطهها را عامل افزایش قیمتهای اخیر میداند. علیآبادی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: معتقد است اتفاق خاصی در حوزه واردات خودرو رخ نداده و شوک قیمتی انتقادی را متوجه وزارت صمتیها نمیداند.
بگذریم؛ ایران خودرو که ماههاست بر طبل شادانه همکاری مجدد با فرانسویها میکوبد، خوب میداند که توافق با سرزمین خروسها همیشه شکننده بوده و فرانسویها فقط پول را میبینند البته بالاتر از پول، منافعشان را در سرزمین اربابشان آمریکا، مثل قصه توتال!
در این بین ایران خودرو پس از بالا و پایین کردن بسیار به این نتیجه رسید که از فرصت همکاری با ایکاپ همه جوره استفاده کند، از مونتاژکاری صرف گرفته تا واردات کامل جوری که کارگر ایرانی حتی پیچ و مهره پژو را هم دست نزند؛ مثل همین پژو ۳۰۱ قصه ما!
پژو ۳۰۱ وارداتی ایران خودرو با چهره قدیمی از سوی شرکت قیمت بحث برانگیز ۹۴ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان را دارد. بماند که رقبایش در سه چهار ماه اخیر هر کدام لااقل ۱۵ میلیون تومان گران شدند و بچه شیر قدیمی اروپایی قیمتش ثابت ماند. موضوع اینجاست استقبال بازار از ۳۰۱ به حدی بوده که حالا پژوهای باقیمانده روی دستان ایران خودرو با شرایط اقساطی با همان قیمت قبل واگذار میشوند.
ایران خودرو از روز سه شنبه با پیش پرداخت ۴۸ میلیون تومانی و اقساط انعطافپذیر ۱۲ تا ۳۶ ماهه، برای اولین بار فروش اقساطی پژو ۳۰۱ را آغاز میکند و نرخ سود تسهیلات برای خرید ۳۰۱ بین صفر تا ۱۰ درصد متغیر است.موعد تحویل خودرو در این طرح بیست روز کاری است. نکته جالب اینکه از بازار آزاد خبر میرسد پژو ۳۰۱ با قیمتی حدود ۱۰ میلیون ارزانتر از کارخانه در همین آشفته بازار به صورت پلاک شده موجود است!
خجالت داره واقعاًٌ
این رفتارها در عصر جدید تجارت برگشت به قرون وس... است