وی افزود: همه متغیرهای مؤثر در یادگیری برای آموزش و پرورش افراد با نیازهای ویژه باید در نظر گرفته شود که هزینههایی در بر دارد.
قدمی اضافه کرد: وادی آموزش و پرورش استثنایی بسیار تخصصی بوده و فضای کار هم در آن فرسودگی دارد، اما ترکیب انگیزه و علم باعث افزایش نشاط بین دانشآموزان با نیازهای ویژه و معلمان آنها میشود.
وی تصریح کرد: رویکرد حاکم بر نظام آموزش استثنایی ما رویکرد عادی سازی است چرا که این دانشآموزان با جامعه مرتبط هستند و باید این ارتباط را در مدرسه فرا بگیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: برای این دانشآموزان 2 مدل مدرسه فراهم کردهایم و انتخاب با خانواده است؛ البته خط قرمزهایی هم تعیین شده است و در صورتی که حضور دانشآموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی مشکلساز باشد یا نتواند درس را فرا بگیرد، به مدارس استثنایی هدایت میشود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: بودجه سایر فصول سازمان در چند سال گذشته، از 24 میلیارد به 96 میلیارد تومان رسیده است و با این حمایت 90 درصد مشکلات را مرتفع کردهایم، اما برای رسیدن به استاندارد جهانی باید تعامل را با آموزش و پرورش عادی بهتر کنیم.
قدمی گفت: تاکنون 7 و نیم میلیارد تومان بابت دارو و نیازهای دیگر دانشآموزان به آنها کمک شده است.
وی خاطرنشان کرد: 350 دانشآموز استثنایی امسال در کنکور قبول شدند.