کد خبر:۶۵۲۴۲۲
مظفری:

نظام برنامه ریزی درسی کشور نواقص زیادی دارد

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: ستاد بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی علاوه بر هدف شناسایی برترین و خلاقانه‌ترین طرح‌های دانش آموزان و هنرجویان رسالت تربیت نسل پرسشگر نواندیش نوآور مبتکر و خلاق را برعهده دارد تا گامی موثر در تحقق شرایط و زمینه‌های سرمایه اجتماعی خلاق و نوآور برداشته شود.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مظفری، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری که ظهر امروز در خصوص برگزاری نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی برگزار شد، گفت: ستاد بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی علاوه بر هدف شناسایی برترین و خلاقانه‌ترین طرح‌های دانش آموزان و هنرجویان رسالت تربیت نسل پرسشگر نواندیش نوآور مبتکر و خلاق را برعهده دارد تا گامی موثر در تحقق شرایط و زمینه‌های سرمایه اجتماعی خلاق و نوآور برداشته شود.

وی افزود: نظام برنامه ریزی درسی کل کشور نواقصی دارد و باید با فرهنگ پذیری این نواقص را تا حدودی برطرف کرد البته نمی‌تواند این فرهنگ پذیری تمام ویژگی‌های بومی، محلی و منطقه‌ای را پوشش دهد و بنابراین مسائل و مشکلات همچنان وجود دارد.

وی افزود: دانش آموزان وقتی وارد مسائل و برنامه‌های پژوهشی می‌شوند اگر یک موضوع را انتخاب کنند که به نتیجه نرسد باز هم در سال‌های بعد روی آن فعالیت می‌کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برنامه درسی نمی‌تواند روی جزئیات مسائل آموزشی و پژوهشی دخالت کند و وارد شود به همین دلیل بسیاری از طرح‌های دانش آموزان در جشنواره هایی نظیر جشنواره جوان خوارزمی در معرض دید قرار می‌گیرند.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از این طرح‌ها نگاه مسئله محور دارند و مسائلی مثل آلودگی هوا و محیط زیست مسائلی است که دانش آموزان نباید به آن بی اعتنا باشند و در طرح‌های خود باید به آن بپردازند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار