
کد خبر:۶۶۱۴۵۴
راهآهن قزوين- رشت چه زمانی به بهرهبرداري ميرسد؟
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با بیان اینکه با اختصاص فاینانس ۵۰۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان، سرمایهگذاری احداث راه آهن رشت - آستارا با مشارکت دو کشور همسایه به صورت ۵۰ درصدی خواهد بود افزود: راهآهن رشت- آستارا و خط راهآهن قزوین- رشت تا سه ماه آینده به بهره برداری میرسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ اصغر فخریه گفت: با تکمیل راه آهن بین رشت - آستارا بخش اصلی کریدور ریلی شمال - جنوب تکمیل میشود و از طریق این مسیر هند و چین میتوانند کالاهای خود را به کشورهای آسیای میانه، جمهوری آذربایجان، روسیه و اروپا ترانزیت کنند.
وی با بیان این که پروژه خط آهن رشت - آستارا یکی از مهمترین پروژههای ملی است، گفت: از طریق این خط آهن انتقال کالا از جنوب ایران به طرف اروپا تسهیل میشود و این میتواند در افزایش درآمدهای ارزی ایران نیز بسیار تاثیرگذار باشد.
فخریه کاشان با اشاره به تکمیل خط آهن قزوین - رشت گفت: دولت در حال آماده سازی این مسیر ریلی برای اتصال به خط آهن قزوین- رشت است و انتظار داریم تا ۳ ماه آینده این مسیر ریلی بین قزوین تا رشت به بهرهبرداری برسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل یاد آورشد: پیش از این شرکتهای ایتالیایی، روسی و چینی برای سرمایهگذاری در خط آهن رشت - قزوین ابراز تمایل کرده بودند، اما جمهوری اسلامی ایران به علت همسایگی با جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری این کشور در این مسیر ریلی کریدور شمال - جنوب موافقت کرد.
وی بیان کرد: میزان سرمایهگذاری ایران و جمهوری آذربایجان در خط آهن رشت - آستارا به صورت ۵۰ درصدی خواهد بود که آورده جمهوری آذربایجان در این سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلار به صورت فاینانس خواهد بود.
وی با بیان این که پروژه خط آهن رشت - آستارا یکی از مهمترین پروژههای ملی است، گفت: از طریق این خط آهن انتقال کالا از جنوب ایران به طرف اروپا تسهیل میشود و این میتواند در افزایش درآمدهای ارزی ایران نیز بسیار تاثیرگذار باشد.
فخریه کاشان با اشاره به تکمیل خط آهن قزوین - رشت گفت: دولت در حال آماده سازی این مسیر ریلی برای اتصال به خط آهن قزوین- رشت است و انتظار داریم تا ۳ ماه آینده این مسیر ریلی بین قزوین تا رشت به بهرهبرداری برسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل یاد آورشد: پیش از این شرکتهای ایتالیایی، روسی و چینی برای سرمایهگذاری در خط آهن رشت - قزوین ابراز تمایل کرده بودند، اما جمهوری اسلامی ایران به علت همسایگی با جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری این کشور در این مسیر ریلی کریدور شمال - جنوب موافقت کرد.
وی بیان کرد: میزان سرمایهگذاری ایران و جمهوری آذربایجان در خط آهن رشت - آستارا به صورت ۵۰ درصدی خواهد بود که آورده جمهوری آذربایجان در این سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلار به صورت فاینانس خواهد بود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.