نوری در گفتوگو با خبرگزاری دانشجو:
اجرای قانون هوای پاک اقدام مؤثری در کاهش آلودگی هواست/ مجلس به چالشهای پایتخت در بودجه توجه کند
عضو شورای شهر تهران گفت: بسیاری از چالشها و مشکلات شهر تهران ناشی از پایتخت بودن، قطب سیاسی بودن، قطب اقتصادی بودن و قطب فرهنگی بودن است.
زهرا صدراعظم نوری، عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرامون آلودگی هوا و تکرار و توالی در رخ دادن وارونگی هوا طی زمستان امسال گفت: بهترین اقدام برای پیشگیری از آلودگی هوا در این فصول قانون هوای پاک است که دولت اوایل امسال به دستگاهها ابلاغ کرده است و تقریبا تا اواخر پاییز و اوایل زمستان سازمان حفاظت محیط زیست آئین نامه آن را باید تهیه کند که در حال حاضر در دست تهیه است.
وی افزود: به احتمال قوی تا پایان امسال حتما این آئین نامه تهیه شده و تمام میشود و در دولت به تصویب میرسد. پس از تصویب آئین نامه تکلیف تمام دستگاههایی که در قانون مشخص شده است براساس آئین نامه و شیوه اجرایی آن دقیق میشود و بر آن اساس سازمان حفاظت محیط زیست موظف است تا بر حسن اجرای این قانون نظارت کند و همه دستگاهها هم موظفند که این قانون را رعایت کنند.
نوری اذعان داشت: با توجه به شرایطی که کشور امروز دارد در بسیاری از کلان شهرها و کلان شهر تهران که میزان آلودگی در آن بسیار بالاست دولت تلاش دارد که بتواند آلودگی را کاهش دهد و کاهش منابع را به همراه داشته باشد که اینها نیاز به منابع دارد و اعتبارات دولتی توسط مجلس و مقداری هم اعتبارات محلی که در بودجه امسال باید در نظر گرفته میشد، ولی متاسفانه شاهد این هستیم که علی رغم اینکه کمیسیون عمران مجلس پیشنهادات خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی که میتواند به کاهش آلودگی هوا کمک زیادی کند، داده است، اما ظاهرا در کمیسیون تلفیق بسیاری از پیشنهادات خوب کمیسیون عمران پذیرفته نشده و تعدیلهای خیلی زیادی اتفاق افتاده است که اساسا نمیتوان در این حوزه کار جدی انجام داد.
وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین ما انتظار داریم که نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان تهران به مسئله حمل و نقل به صورت جدی بپردازند و اعتبارات لازم را برای آن در نظر بگیرند. ضمن اینکه بسیاری از چالشها و مشکلات شهر تهران ناشی از پایتخت بودن، قطب سیاسی بودن، قطب اقتصادی بودن و قطب فرهنگی بودن است و این هزینهها هزینههایی نیست که شهروندان بخواهند پرداخت کنند بلکه این هزینهها باید توسط دولت و حاکمیت پرداخت شود بنابراین انتظار میرود تا در بودجه عمومی حتما اعتبارات لازم پرداخت شود.
وی افزود: به احتمال قوی تا پایان امسال حتما این آئین نامه تهیه شده و تمام میشود و در دولت به تصویب میرسد. پس از تصویب آئین نامه تکلیف تمام دستگاههایی که در قانون مشخص شده است براساس آئین نامه و شیوه اجرایی آن دقیق میشود و بر آن اساس سازمان حفاظت محیط زیست موظف است تا بر حسن اجرای این قانون نظارت کند و همه دستگاهها هم موظفند که این قانون را رعایت کنند.
نوری اذعان داشت: با توجه به شرایطی که کشور امروز دارد در بسیاری از کلان شهرها و کلان شهر تهران که میزان آلودگی در آن بسیار بالاست دولت تلاش دارد که بتواند آلودگی را کاهش دهد و کاهش منابع را به همراه داشته باشد که اینها نیاز به منابع دارد و اعتبارات دولتی توسط مجلس و مقداری هم اعتبارات محلی که در بودجه امسال باید در نظر گرفته میشد، ولی متاسفانه شاهد این هستیم که علی رغم اینکه کمیسیون عمران مجلس پیشنهادات خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی که میتواند به کاهش آلودگی هوا کمک زیادی کند، داده است، اما ظاهرا در کمیسیون تلفیق بسیاری از پیشنهادات خوب کمیسیون عمران پذیرفته نشده و تعدیلهای خیلی زیادی اتفاق افتاده است که اساسا نمیتوان در این حوزه کار جدی انجام داد.
وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین ما انتظار داریم که نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان تهران به مسئله حمل و نقل به صورت جدی بپردازند و اعتبارات لازم را برای آن در نظر بگیرند. ضمن اینکه بسیاری از چالشها و مشکلات شهر تهران ناشی از پایتخت بودن، قطب سیاسی بودن، قطب اقتصادی بودن و قطب فرهنگی بودن است و این هزینهها هزینههایی نیست که شهروندان بخواهند پرداخت کنند بلکه این هزینهها باید توسط دولت و حاکمیت پرداخت شود بنابراین انتظار میرود تا در بودجه عمومی حتما اعتبارات لازم پرداخت شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.