کد خبر:۶۷۲۳۰۳
دادفر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

مقاومت دولت در برابر مجلس و دیوان عدالت برای بازگرداندن تعرفه واردات خودرو/ ۱۵ هزار ثبت سفارش غیرقانونی ثبت یا تمدید شده است!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بالغ بر ۱۵ هزار ثبت سفارش غیرقانونی در مدتی که ثبتارش را بسته شده اعلام کردند ثبت و یا تمدید شده است!

مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به تقابل و مقاومت دولت در برابر حکم دیوان عدالت اداری گفت: بسته شدن سایت ثبت سفارش برخلاف متن صریح قانون است و این کار تخلف محض است که منجر به مفاسد زیادی شده است.

 

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در خصوص ورود قوه مقننه و قوه قضاییه به موضوع گفت: این دو قوه توامان بر اساس کار کارشناسی به نتیجه رسیده‌اند که بستن ثبت سفارش خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو  کار غیرقانونی بوده است. قوه قضاییه این اقدام دولت را برخلاف قوانین و مقررات و قوه مقننه این اقدام را برخلاف مصالح کشور می‌داند.

 

دادفر در ادامه گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این موضوع ورود کرده است. بیش از 5 پرونده در مجتمع قضایی جرایم رایانه‌ای برای این موضوع تشکیل شده است. تعدادی دستگیری در مورد سوء استفاده از قطع و وصل سلیقگی سامانه ثبتارش از تیر تا دی 96 از سازمان توسعه تجارت و گمرکات کشور انجام شده است و بالغ بر 15 هزار ثبت سفارش غیرقانونی در مدتی که ثبتارش را بسته شده اعلام کردند ثبت و یا تمدید شده است!

مقاومت دولت در برابر مجلس و دیوان عدالت اداری برای بازگرداندن تعرفه واردات خودرو/ ۱۵ هزار ثبت سفارش غیرقانونی ثبت یا تمدید شده است!

وی تصریح کرد: اگر قانون لازم الاجرا می‌شود برای همه باید اجرا شود. عده‌ای از بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو سود بردند و می‌برند. دولت برای برگرداندن تعرفه‌های واردات خودرو مقاومت می‌کند. باید از دولتی‌ها سوال کرد چرا تا به این میزان هزینه بر دوش مردم می‌گذارد و قرار است تا چه زمانی فشار هزینه‌ای ادامه پیدا کند.

 

دادفر با اشاره به مقایسه صنایع موشک با خودروسازی توسط برخی حامیان مونتاژ داخلی گفت: خودروسازی نباید در انحصار دولت باشد و برای توجیه این انحصار صنایع موشکی را با خودروسازی مقایسه می‌کنند. موشک صنایع دفاعی و نظامی محسوب می‌شود و در انحصار دولت است و باید در انحصار باشد اما خودروسازی  و واردات خودرو نیازمند ورود بخش خصوصی است. صنعت موشکی امثال تهرانی مقدم‌ها را در صدر مدیریت خود می‌بیند. 40 سال است برای صنعت خودرو همه چیز را گذاشتیم از حمایت‌های مالی تا نظام‌های تعرفه‌ای، محکوم شدن مردم به نداشتن تنوع، جانشان هم کم اهمیت شد تا صنعت رشد کند؛ اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. آیا صنعت خودرو هم تهرانی مقدم دارد؟! انحصار صنعت خودروسازی و حمایت بی چون و چرا فقط عده‌ای را میلیاردر کرده است.

 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به وجود مافیا در صنعت خودرو گفت: در صنعت خودروی کشور مافیای قطعه‌سازی و مافیای بنزین داریم. ترکیه 12 میلیون خودرو و ایران 8 میلیون دستگاه خودرو دارد. 82 میلیون لیتر روزانه مصرف بنزین در کشور است و ترکیه فقط 8 میلیون لیتر بنزین مصرف دارد.

 

دادفر در پایان با اشاره به اینکه رئیس دیوان محاسبات به موضوع تعرفه واردات خودرو ورود کرده گفت: دستور موقت برای ارجاع به هیئت عمومی دیوان زمان‌بر است. مجلس طرح دوفوریتی برگرداندن تعرفه واردات خودرو را به سال بعد موکول کرده است. اما دیوان عدالت اداری به دلیل شکایت شخص حکم موقت صادر کرده و در حال پیگیری برای اجرایی شدن حکم است و سازمان بازرسی را نیز برای پیگیری موضوع وارد میدان کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دیوان عدالت اداری در هیئت عمومی دیوان رأی به برگرداندن تعرفه واردات قطعی شود و تعرفه‌ها به حالت قبل برگردد.

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار