بنیانگذار استارتاپ میگ میگ درخصوص این استارتاپ گفت: میگ میگ این امکان را به مشتری میدهد که از طریق یک نرم افزار باربرنده برای جابجایی کالای خود وسیله نقلیه متناسب را انتخاب کند.
رحیم خانی زاد بنیانگذار استارتاپ میگ میگ در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: میگ میگ یک نرم افزار حمل بار، کالا و وسیله است. از آنجا که جابجایی بارهای زیادی را در داخل و خارج شهرهای کشور شاهد هستیم میگ میگ این امکان را به مشتری میدهد که از طریق یک نرم افزار باربرنده برای جابجایی کالای خود وسیله نقلیه متناسب را انتخاب کند.
وی ادامه داد: درواقع افراد میتوانند بنا به نوع و ویژگیهای خاص بار خود، وسیله متناسب برای حمل و نقل مثل موتور، وانت، کامیون، ترانزیت را برگزینند و انتقال بار را به آن بسپارند.
بنیانگذاراستارتاپ میگ میگ اظهار داشت: مشتریان از طریق نرم افزار میگ میگ میتوانند درخواست خود راثبت کنند و مراحل انتقال وسیله خود را پیگیر باشند، درحقیقت طی مراحل درخواست سفارش دهنده مبدا، مقصد و نوع بارگیری را مشخص میکند و حتی میتواند بار خود را بیمه کند و بعد از ثبت اطلاعات و مراحل فرآیند، انتقال بار انجام میشود.
وی تصریح کرد: در یکسری از حوزهها کسب و کارهای اینترنتی تا حدی جای کسب و کارهای سنتی را گرفته اند، اما در برخی حوزههای دیگر روشهای سنتی همچنان پابرجا هستند مثل حمل اسباب وسایل منزل که اکثر شرکتها هنوز با روشهای سنتی به ارائه خدمت میپردازند از این رو تلاش داریم از طریق حمل بارهایی که برای اسباب منزل یا مصالح ساختمانی در شهرها و جابه جایی مواد اولیه بین کارخانههای شهرهای مختلف صورت میگیرد، وارد بازار و کسب و کارهای اینترنتی شویم.
خانی زاد با بیان اینکه تصمیم دارند با چنین کاری به روند حمل و نقل کشور کمک کنند، ادامه داد: راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای حمل و نقل (استارتاپ میگ میگ) هزینه تمام شده حمل و نقل برای افراد یا ارگان ها را کاهش میدهد و اینگونه کارخانهها میتوانند هزینه تمام شده کالایشان را برای ارائه به مشتری کمتر کنند از طرف دیگر این استارتاپ ضمن سهولت بخشیدن به جابجاییهای زندگی افراد عادی، هزینه زندگی آنها را هم کاهش میدهد.
وی با اشاره به ممنوعیت فعالیت حمل و نقل کالا به ویژه اسباب منازل در ایام عید نوروز گفت: نرم افزار میگ میگ به تبعیت از قانون در ایام عید حمل و نقلی را انجام نخواهد داد، اما به طور کلی در سایر اوقات ارائه خدمت به مشتری به صورت ۲۴ ساعته و در اولین زمان ممکن انجام میشود.
بنیانگذاراستارتاپ میگ میگ درباره تفاوت هزینههای ارائه خدمت به مشتریان در کسب و کارهای اینترنتی و سنتی عنوان کرد: کسب و کارهای سنتی برای شروع فعالیت و راه اندازی به تعدادی نیروی انسانی و مکانی برای استقرار نیازمند هستند و این مسئله هزینههایی را به آنها تحمیل میکند، اما معمولا در کسب و کارهای مجازی هزینه راه اندازی و شروع فعالیت کمتر است به گونهای که فرد بنیانگذار با حداقل نیرو و بدون مکان استقرار خاص میتواند کسب و کار خود را آغاز کند، درواقع حتی اگر استارتاپ با شکست هم مواجه شود بنیانگذار میتواند هزینه اولیه خود را جبران کند.
وی ادامه داد: این موارد در حالی است که هزینه استارتاپها با پیشرفت کار به واسطه گستره ارائه خدمت بالا میرود.
خانی زاد درباره تامین مالی استارتاپ میگ میگ بیان کرد: تامین مالی برای پروژه ما به صورت شخصی بوده یعنی این استارتاپ به صورت خصوصی و با هزینههای شخصی راه اندازی شده است، اما با توجه به گستردگی کار و فعالیت در تهران و مراکز استان، برآوردمان این است که به تامین مالی نیازمند باشیم بنابراین علاوه بر آنکه در حال رایزنی برای جذب سرمایه گذار هستیم از کسانی که ما را در این روند یاری کنند استقبال میکنیم.