آخرین اخبار:
کد خبر:۶۷۸۸۳۸
ابراهیمی در گفت‌وگو با دانشجو:

افتتاح مرکز نوآوری در دانشگاه خواجه نصیر/ ظرفیت پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافت

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: در حال استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های استارتاپی در مرکز نوآوری نصیر هستیم که به زودی افتتاح می‌شود.

حامد ابراهیمی مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برنامه‌های توسعه‌ای این مرکز را در جهت خدمت‌رسانی و حمایت از شرکت‌های بیشتر دانست و با اعلام اینکه در حال حاضر چندین شرکت در نوبت عضویت در مرکز قرار دارند، تصریح کرد: مراکز رشد دانشگاهی به دلیل وجود زیرساخت‌های پژوهش و فناوری داخل دانشگاه و فرصت استفاده از محیط دانشی پیرامون، مورد اقبال شرکت‌های نوپای دانش بنیان قرار دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر چندین شرکت در نوبت عضویت قرار دارند، تصریح کرد: پیگیری‌ها و تاکید مدیریت دانشگاه در افزایش ظرفیت پذیرش فیزیکی و حمایت از کارآفرینان دانشگاهی به بار نشسته و در این مرحله دو ساختمان برای این امر به مرکز رشد تحویل داده شده است.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی از افزایش ظرفیت پذیرش شرکت‌های عضو در این مرکز خبر داد و گفت: در ابتدای سال دو ساختمان جدید با زیربنای بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع به مرکز رشد خواجه نصیر اختصاص یافته است.

وی مرکز نوآوری نصیر واقع در پردیس ونک دانشگاه را حاصل قرارداد با معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در حال استقرار شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های استارتاپی در مرکز نوآوری هستیم و به زودی در مراسمی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. ایجاد کلونی از شرکت‌ها، مربیان کسب و کار و تیم‌های دانشجویی از ویژگی‌های مرکز نوآوری نصیر است.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه ساختمان دوم در فضای تجاری عباس آباد و با حمایت ویژه مدیریت دانشگاه در اختیار مرکز رشد قرار گرفته است، این ساختمان را ویژه استقرار شرکت‌های فناور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اغلب شرکت‌های عضو مرکز رشد دانشگاه در حوزه ساخت تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی فعالیت می‌کنند، حمایت از این مجموعه‌ها را در راستای تقویت و به‌روزرسانی فناوری‌های زیرساختی مورد استفاده در صنعت کشور از ضروریات دانست.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خواجه‌نصیر ناشناخته بودن محصولات ساخت داخل، ناپایداری اعضای تیم کاری و ضعف در نگاه و برنامه ریزی راهبردی مدیران شرکت‌های نوپا را از جمله ضعف‌های عمده کسب وکار‌های دانش بنیان نوپا اعلام کرد.

ابراهیمی رفع این موضوع را نیازمند فرهنگ‌سازی در سازمان‌ها و جامعه برای اقبال بیشتر به محصولات کیفی داخلی و ارائه مشاوره‌های قوی در مراحل نخست رشد شرکت‌ها دانست و توضیح داد: شرکت‌ها قبل از ورود به فاز توسعه باید دیدگاه منسجمی پیرامون فضای کسب وکار و راهبرد‌های رشد بازار خود داشته باشند.

وی در پایان وظیفه مراکز رشد دانشگاهی را حمایت و بسترسازی برای رشد کسب و کار‌های نوپای دانشگاهی برشمرد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار