دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از عملیاتی شدن اجرای بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سه سطح ستادی، کلان مناطق و دانشگاهها و سطح درون دانشگاهی خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید حسن امامی دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از ابلاغ سطح بندی اجرای برنامههای تحول و نوآوری آموزش پزشکی مبتنی بر استفاده از ظرفیتهای دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به گسترش جغرافیایی کلان مناطق آمایشی و در راستای توسعه ماموریت گرایی در دانشگاههای علوم پزشکی، اجرای بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سه سطح ستادی، کلان مناطق و دانشگاهها و سطح درون دانشگاهی عملیاتی میشود.
وی افزود: در این راستا برنامه اقدام طی ۷ ماهه گذشته با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی تدوین و در پایان سال ۹۶ به دانشگاهها ابلاغ شد.
قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به الگوی سطح بندی اجرای بستههای تحول و نوآوری در آموزش پزشکی از هدفمند شدن آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی به سبب اجرای برنامههای تحول و نوآوری در آموزش پزشکی خبر داد.
وی اظهار داشت با توجه به ظرفیتهای بسیار زیاد دانشگاههای علوم پزشکی برای گسترش همه جانبه در بخش آموزش بحث کیفی سازی دانشگاهها در دستور کار قرار گرفت که سعی شد در طراحی بستههای تحول و نوآوری آموزش پزشکی به این موضوع توجه ویژه شود.
امامی رضوی تنوع هدفمندی در بستههای طرح تحول را یکی از قابلیتهای مهم این بستهها برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بستهها به توسعه کیفی برای دانشگاههای بزرگ علوم پزشکی در سطح بین المللی توجه دارند که از آن جمله میتوان به بسته مرجعیت علمی و بسته دانشگاههای نسل سوم اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی بستهها مانند بسته مجازی سازی یا بسته بین المللی سازی رویکرد جدیدی به دانشگاهها ارائه میدهد و برخی دیگر مانند بسته آموزش پاسخگو و ماموریت گرایی به توسعه زیر ساختهای آموزش عالی سلامت کشور میپردازند.
قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت ادامه داد: بستههایی هم از جنس پایش و ارزیابی هستند مانند بسته اعتباربخشی و تقریباً تمامی بستههای تحول به صورت همه جانبه دیده شدهاند که دانشگاههای علوم پزشکی براساس ظرفیتهایی که دارند در قالب کلان مناطق آمایشی میتوانند ماموریتهای قبلی و جدید خود را در قالب آن انجام دهند.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر بدنه اعضای هیات علمی دانشگاهها و نگاه همه جانبه و مشارکت بیشتر بدنه وزارت بهداشت شاهد توسعه هرچه بیشتر بستههای طرح تحول و ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی کشور باشیم.