بحران آب از اصفهان به یزد رسید/ ۲۰۰ روستای تفت با تانکر آبرسانی می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه دولت متولی مدیریت منابع آبی است، گفت: سوء مدیریت بر ناامنی حاصل از بحران کم‌آبی دامن می‌زند.
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
در حاشیه این اظهار نظر نماینده محترم و خوش انصاف فقط این خبر رو بخونید و بگوئید تا کی و کجا آخر نیاز های آبی هزاران کیلو متر مربع دشتهای خشک کویر را می توان با انتقال آب بین حوضه ایی تامین کرد و آیا این کار با هزینه گزاف چیزی جز یک داروی مسکن و موقتی است چرا باید جنین مناطقی به مرکز فولاد کشور مبدل شود ؟ فقط به خاطر معادن ؟
ضمناً بر اساس همان شرع که آب را انفال می داند اولویت استفاده از آب با آنهایی دانسته شده که در سرچشمه و سپس در کناره های آب هستند اونها کشاورزی نکند ،در میان ریز گرد ها نفس نکشند تا کسانی بیابان های برهوت کویر را به قول خودشان قطب فولاد جهان کنند . تما م آبهای مورد نظر شما در آینده نزدیک حتی جواب فقط صنایعی را که آرزو دارید بسازید را نخواهد داد . آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگرا هم نپسند همین چند هفته گذشته یکی دو مرکز فولاد سازی جدید افتتاح کردند و اعلام شد فاز های بعدی هم در راه هستند حالا بخونید این خبر قدیمی رو
(( 11 آبان سال 90به گزارش خبرنگار مهر، یزد اکنون به شهری از مجتمع های فولادسازی تبدیل شده و نیاز نزدیک به 10 مجتمع فولادسازی به مواد اولیه، این استان را به مرکز بازیافت ضایعات و قراضه های آهن تبدیل کرده است.

مواد اولیه صنایع فولادسازی سنگ آهن و آهن قراضه است که در برخی از مجتمع های دارای کوره های پایه کوتاه، تا 70 درصد مواد اولیه آنها را آهن قراضه تشکیل می دهد.

تنها در یکی از این مجتمع ها که بزرگترین مجتمع فولادی کشور به شمار می رود، سالانه نزدیک به 300 هزار تن آهن قراضه ذوب و تبدیل به فولاد می شود.

وجود مجتمع های فولاد آلیاژی ایران، فولاد یزد، فولاد غدیر، فولاد ارفع، فولاد ایرانیان و چندین مجتمع فولادی دیگر( فولاد هیربد زرندیه ، فولاد تارا شمش یزد ، فولاد سازان کیوان ،شرکت ذوب فلزات یزد و .........) در یزد توانسته این استان را به قطب تولید فولاد کشور تبدیل کند.
یزد اکنون به ظرفیت بزرگ فولاد کشور تبدیل شده و سال گذشته نیز منقطه ویژه فولاد اردکان مصوب شد و این استان می رود تا به همت متخصصان سختکوش خود به قطبی در خاورمیانه و حتی جهان تبدیل شود
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار