وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیرانعامل برندهای برتر افزود: امروز واجب کفایی بر شما ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا نعمتزاده شب گذشته در جمع مدیران عامل برندهای برتر ایران در مورد اهمیت مقوله برندسازی گفت: ما هنر استفاده از توانمندیهای داخلی را بایگانی و فراموش کردهایم و در اداره کشور، صنعت، بازرگانی، روابط بینالملل و روابط داخلی ضعیف هستیم.
وزیر سابق صنعت معدن و تجارت افزود: بحث برند یکی از موارد مغفول در کشور است، در حالی که کشورها را امروز با برند ارزیابی میکنند.
وی با اشاره به برخی تولیدکنندگان موفق در کشور گفت: لیست ۱۰۰ تولیدکننده را در کشور دارم که اگر کشور را به دست این افراد بدهیم، آباد میشود، زیرا افرادی در میان آنها وجود دارند که با توجه به موفقیتها نشان دادهاند که دارای قابلیت هستند.
نعمتزاده خطاب به مدیرانعامل برندهای برتر افزود: امروز واجب کفایی بر شما ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار است.
وی افزود: یک زمانی در روز تعطیل مأمور گمرکی را برای اینکه دموراژ (هزینه تاخیر کشتی) پرداخت نکنیم آوردیم و بابت پولی که برای جابهجایی به آن مأمور پرداخت شد، من را به دیوان محاسبات بردند، اما من در مقابل قاضی گفتم این کار برای من افتخار است که به جای پرداخت ۵ هزار دلار دموراژ مبلغ کمی به مأمور گمرک پرداخت کردم و کارمان انجام شد.
نعمتزاده اظهار داشت: برند نیک مجموعه کیفیت، مدیریت، لیاقت، وطنخواهی، وطندوستی و مردمدوستی است.
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ۸۰۰ کیلومتر سواحل مکران خالی است، واجب کفایی این است که آن جا را آباد کنیم و حتی طرحی آماده کردهایم و برای مطرح کردن آن از معاون اول رئیسجمهور و وزیر وقت گرفتهام، تا موضوع این طرح مطرح شود.
وی افزود: ما حاضریم با دعوت از بخش خصوصی این سواحل را آباد کنیم.
نعمتزاده با بیان اینکه برخی کشورها برای ۱۰ کیلومتر ساحل با یکدیگر میجنگند، گفت: این در حالی است که ساحل ۸۰۰ کیلومتری بلاتکلیف مانده، در حالی که قابلیتهای خوبی برای ایجاد صنعت، گردشگری و صادرات دارد.