کد خبر:۶۹۹۹۲۵
در همایش روز ملی کارآفرینی مطرح شد

نجفی: فروش کالای ایرانی در نوروز ۹۷ به میزان ۳۵ درصد افزایش داشت/ فاضلی: اقتصاد ایران «مردم‌محور» نیست

نجفی معاون وزیر صنعت و رئیس صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خوشبختانه امسال در ایام عید و سال نو فروش کالای ایرانی ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد، اما هنوز با میزانی که ایده آل است فاصله داریم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ نجفی معاون وزیر صنعت و رئیس صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همایش روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که در دانشکده شریعتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد گفت: پیوند بین دانشگاه و صنعت وضعیت مناسبی ندارد که اگر این پیوند در وضعیت خوبی به سر می‌برد بسیاری از تحصیل کرده‌های دانشگاه‌ها مشغول به کار بودند. ما ۸۴ هزار واحد تولیدی داریم که می‌خواهیم با برنامه ریزی تا سه سال آینده ۴۰ هزار واحد تولیدی ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها پیدا کند. هم‌چنین طرحی در وزارت کار با نام مهارت آموزی و کارورزی وجود دارد که این مهارت آموزی در سازمان‌های فنی وحرفه‌ای انجام می‌شود و فقط نیازمند یک کارافرین و یک مهارت آموز است تا این فعالیت انجام شود.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور هم بر این طرح تاکید کردند که نباید محدودیتی برای تربیت کارآفرین و مهارت آموز وجود داشته باشد.

نجفی تصریح کرد: خوشبختانه امسال در ایام عید و سال نو فروش کالای ایرانی ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد، اما هنوز با میزانی که ایده آل است فاصله داریم. در شرایطی که امریکا وضعیت خاصی را در دنیا به وجود آورده و دنیا را با یک جنگ تجاری و اقتصادی روبه رو کرده است، اما خوشبختانه مقاومت ما در ۸ سال دفاع مقدس نشان می‌دهد که می‌توانیم بر این محدودیت‌ها و تحریم‌ها هم پیروز شویم.

در ادامه علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اقتصاد ایران اقتصاد مردم محور نیست، ولی در چهار سال گذشته اتاق اصناف ایران سعی کرد تا بیشتر با دانشگاه‌ها ارتباط پیدا کند و چندین دانشگاه تخصصی در حوزه اصناف تشکیل شد و گام‌های خوبی برداشته شده که یکی از آن‌ها این است که تعریف درستی از مجموعه کاری ما به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: همین امر باعث شد تا با نظام آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای را به امضا برسانیم که این تفاهم نامه برای ارتباط بیشتر با حوزه آموزشی انجام شده است.

هم چنین در ادامه این مراسم قاسمی رئیس سازمان ملی کارآفرینان گفت: نگاه ما به کارافرینی یک نگاه اکوسیستمی است و حوزه‌هایی در حیطه کارآفرینی اثرگذار هستند که از آن‌ها می‌توان به حوزه آموزش، سیاست گذاری، فرهنگ و حوزه‌های مربوط به شتاب دهنده‌ها اشاره کرد.

وی تاکید کرد: وقتی می‌توانیم راجع به توسعه کارآفرینی صحبت کنیم که به محور‌هایی نظیر فرهنگ سازی و مهارت آموزی پرداخته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و از استارت‌آپ‌ها و تشکل‌ها حمایت کنیم تا بتوانیم به اقتصاد دانش بنیان دست پیدا کنیم.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار