علی اکبر رائفیپور گفت: معقتدم عدهای از اندیشمندان نگاه آدرسمحور به مهدویت دارند؛ کسی که فهم و نگاه استراتژیک از مهدویت دارد، میفهمد که اربعین در پازل ظهور است. آیا نگاه تمدنی برخی اندیشمندان به مسائل سیاسی و اجتماعی از منظر مهدویت است؟
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر رائفیپور در پاسخ به این سؤال که چرا برخی متولیان اصلی امر مهدویت نسبت به جریانات جاری در منطقه و جهان مثل ماجرای اربعین حسینی (ع) بیتفاوت عمل میکنندو این جریانات را در پازل ظهور مورد مطالعه قرار نمیدهند و تبیین مناسبی به جامعه عرضه نمیکنند، افزود: بنده معقتدم یک عده نگاه آدرسمحور به مهدویت دارند. گویی به من و شما بگویند باید به کهف الشهدا بروی. میپرسی کجاست؟ بعد به تو آدرس میدهند تا بروی. این یک نوع نگاه است. نگاه دیگر این است که برخی علاوه بر اینکه دارای این ویژگی هستند، یک چیز بیشتر از این را نیز دارند، آن هم یک فهم عمومی است. یعنی هندسه را میدانند. اما کسی که هندسه کلی را نمیداند، با چالش مواجه میشود. چنین فردی میگوید اربعین را به من در روایات نشان بده. اگر وجود داشت، در حد همان روایت برایش فهم ایجاد میشود.
وی افزود: اما اگر کسی که فهم و نگاه استراتژیک از مهدویت دارد، میفهمد که اربعین در پازل ظهور است. اما عدهای میگویند کجای روایت داریم که اربعین از نشانههای ظهور است! اما آیا نگاه تمدنی برخی اندیشمندان به مسائل سیاسی و اجتماعی از منظر مهدویت است؟
رائفیپور با اشاره به اینکه معتقدم یک عده نگاه راهبردی به مهدویت ندارند، افزود: مواردی داریم که نشانه محقق شده و روی زمین اتفاق افتاده، عدهای از همین اندیشمندان میگویند سندش مشکل دارد. در حالی که مهمترین دلیل بر امکان چیزی، وقوع آن حادثه است.