به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در نشست هماندیشی نقشآفرینی پژوهش و فناوری در اقتصاد ملی گفت: حاصل هماندیشی مجموعه مدیریت کشور در حوزه برنامهریزی و اجرا و بهرهگیری از تجربهها و نظریهها هم سبب ارتقای حوزه علوم و تحقیقات خواهد بود و هم منافع ملی در راستای دانش و فناوری و محصول اندیشههای دانش پژوهان کشورمان را به ارمغان میآورد.
وی اظهار داشت: در حوزه آموزش و پژوهش در بازه زمانی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نسبت به تربیت نیروی انسانی در کشورمان اقدامات مؤثری صورت گرفته و دانشآموختگان بسیار خوبی در سطح تراز بینالمللی آموزش دادهایم.
منصور غلامی تصریح کرد: اگر گذری به حضور شخصیتهای علمی جوان کشور در مراکز برنامهریزی و تصمیمسازی دنیا کنیم میتوان چهرههای خوبی را مشاهده کرد که محصول تربیت دانشگاههای کشورمان هستند که این امر کیفیت آموزش را بیان میکند.
وی افزود: بروندادهای علمی ما در مراکز مختلف علمسنجی و رتبهبندیهای معتبر بینالمللی دنیا جایگاه علمی مطلوبی را برای کشورمان رقم زده است.
غلامی تصریح کرد: اگر مجموعه آموزش و پژوهش با کیفیت خوب را در داخل کشور و در حل مسائل و برنامهریزیهای داخلی و ارتقای سطح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بیش از پیش به کار گیریم، رویکردی است که با توجه به حرکتی که شکل میگیرد به خوبی اتفاق میافتد.
وی با بیان اینکه از نظر برهه زمانی در شرایط خاصی قرار داریم، افزود: استفاده از این شرایط زمانی فرصت مغتنمی است چرا که ممکن است در یک زمانی درگیر شرایط دیگری شویم که این نیاز و همگرایی و احساس تعلق مجموعه به هم برای حل مشکل را از دست بدهیم و یا کمرنگ شود به شکلی که به نتایج عملی نرسد.
غلامی اضافه کرد: مطمئن هستم با ارادهای که در مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور وجود دارد، مجموعه همکاران حوزه آموزش عالی را نیز در کنار خود آماده ارائه فکر، اندیشه و طرح ببینند و این رویکرد قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: معمول است که مراکز علمی کشورمان از باب آنکه چه میزان دستاوردهای علمی در جامعه به کار گرفته میشود و همچنین مسئولان اجرایی کشور چه مقدار یافتههای جدید را در فعالیتهای شأن به کار میگیرند نقد میکنند؛ این نشستها پاسخ امیدوارکنندهای برای هر دو سوال میتواند ارائه دهد.