مراسم معارفه مدیرعامل جدید و تودیع مدیرعامل سابق سایپا با حضور معاونان وزیر صنعت ، معدن و تجارت و برخی از مدیران ارشد صنعت خودرو در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این مراسم ضمن تشکر از زحمات جهرودی مدیرعامل سابق سایپا و معرفی محمدرضا سروش مدیرعامل جدید این گروه خودروسازی تاکید کرد: امروز صنعت خودرو آماج حملات مختلف و بی رحمانهای است و در این میان همگان موظف به روشنگری درباره وضعیت این صنعت هستیم.
منصور معظمی با اشاره به شرایط سخت کشور در دوران تحریم گفت: تاریخ چهارم نوامبر بسیار زودتر اتفاق افتاده و به طور قطع آمریکا قادر نخواهد بود صادرات نفت ایران را صفر کند.
معظمی با بیان اینکه این سخن بیهودهای است که گفته میشود صادرات نفت ایران را به صفر میرسانند، تصریح کرد: ایران چهل سال گذشته با تحریم دست به گریبان بوده و این دوران را پیش از این گذرانده است.
معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو در این مراسم با اشاره به تردد ۱۹ میلیون دستگاه خودرو در کشور و اینکه به طور میانگین به ازای هر خانواده ایرانی یک خودرو وجود دارد، گفت: مسائل این صنعت بسیار فراتر از حوزه تخصصی صنعت و اقتصاد است و دارای آثار عمیق و گسترده اجتماعی است و برهمین اساس در آگاه سازی بیشتر افکار عمومی از ابعاد مختلف این صنعت همه مسئول هستند.
به گفته معظمی ارائه تصویر واضح و نزدیک به واقعیت، حق افکارعمومی است و رفع التهاب کاذب از بازار خودرو در سایه این موضوع محقق خواهد شد.
وی افزود: منطقی و منصفانه نیست که سوداگران با ایجاد التهاب از بازار خودرو سود میبرند و این در حالی است که واحدهای تولید کننده علیرغم مشکلات، تولید را با شمارگان خوبی ادامه میدهند.
معاون وزیر ورئیس هیئت عامل ایدرو برخی بدعهدیهای شرکای خارجی را باعث تاخیر در تحویل خودروهای خاص دانست و تاکید کرد: قطعا از طریق قوانین بین المللی عدم پایبندی شرکای تجاری پیگیری خواهد شد.
وی همچنین از قطعه سازان که علیرغم فراز و فرودهای نقدینگی، همواره در کنار خودروسازی و تولید داخل بوده اند، قدردانی کرد
اظهار امیدواری صالحی نیا از افزایش تولید خودرو
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در ادامه این مراسم گفت: امیدواریم تولید در نیمه دوم امسال افزایش یابد.
محسن صالحی نیا افزود: با تمام قدرت در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همه ارکان از جمله مجلس از صنعت خودرو حمایت میکنیم و امیدواریم شرکتهای خودروسازی در نیمه دوم سال با توان بیشتر، تولید را افزایش داده و هزینهها را با تولید بیشتر مدیریت کنند.
وی تصریح کرد: پرداختن به موضع خودرو با توجه به گستردگی نقش این کالا در زندگی روزمره جامعه، طبیعی و ضروری است.
محمدرضا سروش مدیرعامل جدید سایپا هم در این مراسم تمرکز بر بنگاهداری حرفهای را ضامن پویایی اقتصاد و ایجاد تولید بهره ور برشمرد و اظهار امیدواری کرد این شرایط در سایپا بیش از پیش فراهم آید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل قبلی سایپا تعامل خوبی با رسانه ها نداشته و پاسخگوی مطالبات مردم در این عرصه نبود، گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو امیدوار است محمدرضا سروش اهل تعامل با رسانه ها بوده و سخن دلسوزان صنعت خودرو را شنیده و گامی را به جلو بردارد، در این صورت خبرگزاری دانشجو آماده است تعامل خوبی را بین مدیران سایپا با مردم برقرار کند.
محمدرضا سروش دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی، کارشناس ارشد مهندسی صنایع (مدیریت سیستمها و بهرهوری) از دانشگاه صنعتی شریف و دارنده دکترای مدیریت مالی استراتژیک (DBA) است.
او از سال ۷۴ تا ۷۶ معاون توسعه ساخت داخل گروه بهمن، ۷۶ تا ۸۶ مدیرعامل گروه بهمن و از سال ۹۰ تا ۹۴، مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه بهمن بوده است. سروش در پرونده کاری خود دو دوره مدیرعاملی هلدینگ بهمن، نائب رییس بورس کالا و عضویت در هیات مدیره شرکتهای بزرگی در سطح ملی را نیز داشته است.
تو این دولت انگار رسم است هنوز امضایشان خشک نشده عزل ونصبها کلید بخورد .بعد وقتی وزیر یا رییسی درحال عزل است باز همان روند تکرار میشه.شریعتمداری که درآستانه عزل(توسط استیضاح یا روحانی است)مدیرعامل جابجا میکند .این امر دو پیام دارد .یا وزیر بعدی صمت مثل شریعتمداری است که دیگه حرفی نیست یا باهم فرق دارند لذا ایشان شاید بااین مدیرعامل نتونه کار کنه. حالا پیدانید تدبیر را دراین دولت.جایزه هم دارد .
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.