رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بخش نظارتی بیمه مرکزی در کنار حوزه توسعهای از ارکان اصلی نهاد ناظر به شمار میرود و به همین خاطر حساسیت زیادی بر این بخش حاکم است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا سلیمانی که در مراسم تودیع و معارفه معاونت نظارت سخن میگفت: با اعلام این مطلب افزود: نظارت بر سی و دو شرکت بیمه، کارگزاریها و ارکان دیگر صنعت بیمه، مسئولیت سنگینی است و در این حجم وسیع، نظارت میدانی کافی نیست و باید امر نظارت با دقت و حساسیت کامل صورت بگیرد.
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که هزینه کنترل نباید از کنترل هزینهها بیشتر باشد، تصریح کرد: صنعت بیمه به تغییر شیوههای نظارتی نیاز مبرمی دارد و در صورتی که نظارت بر شرکتهای بیمه در مسیر صحیح قرار بگیرد مشکلات این صنعت به حداقل خواهد رسید.
وی رضایتمندی آحاد جامعه از صنعت بیمه را هدف نهایی نهاد ناظر دانست و گفت: اگر مردم از صنعت بیمه رضایت داشته باشند به این معناست که بخش نظارتی، ماموریتهای خود را به خوبی انجام داده است.
رییس شورای عالی بیمه به ضرورت استقرار سامانههای خودکنترلی در شرکتهای بیمه تاکید کرد و گفت: مدیران عامل شرکتها هم به مقوله نظارت، اعتقاد ویژه دارند و برای پیشبرد اهداف خود به استقرار سامانه نظارتی میاندیشند و بحث "حاکمیتی شرکتی" هم در همین راستا تعریف شده است.
سلیمانی نسبت به ضرورت استفاده صنعت بیمه از ابزارهای مدرن نظیر استارت آپها و فین تکها برای ساختارسازی نظارتی، تاکید کرد و افزود: ما باید به این حقیقت، باور داشته باشیم که استانداردها با وقوع مشکلات و بحرانها تغییر میکنند و در این تغییر روشها استفاده از ابزار مدرن، اجتناب ناپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: داشبوردهای مدیریتی با اطلاعاتی شکل میگیرد که بخشهایی نظیر فاوا و سامانه سنهاب در اختیار مدیران ارشد صنعت بیمه قرار میدهد.