قرار بود «وقتشه» بعد از پایان محرم و صفر فصل جدید خودش را آغاز کند، اما به دلیل مشکلات مالی فعلاً قرار نیست روی آنتن برود.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «وقتشه» جزو برنامههای ویژه سبک زندگی و ازدواج و البته با تأکید بر ازدواج آسان هر شب با اجرای کامران تفتی روی آنتن شبکه نسیم میرفت. ابوالفضل صفری تهیهکننده این برنامه پیش از این در گفتگویی با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفته بود بعد از پایان محرم و صفر، فصل جدید «وقتشه» با تغییرات ساختاری و محتوایی جدید روی آنتن شبکه نسیم میرود. اما دست به دست شدن خبری از تعطیلی این برنامه در فضای مجازی باعث شد تا با تهیهکننده این برنامه گفتگویی داشته باشیم. صفری در این باره به خبرنگار فرهنگی تسنیم، گفت: تصمیم جدید مدیران شبکه نسیم با توجه به مشکلات مالی، تعطیلی این برنامه است که دیگر قادر به ادامه پخش این برنامه نیستند.
وی با انتقاد از این تصمیم و اولویتدادن به برخی از برنامههای صرف سرگرمی به یک کار تأثیرگذار با محتوای سبک زندگی در شبکه نسیم، خاطرنشان کرد: ما در «وقتشه» علمی، نمایشی و تخصصی به موضوع ازدواج، سبک زندگی و خانواده میپرداختیم تا ترس از ازدواج و حتی بچهدار شدن را با استدلالهای منطقی و مباحثههای هوشمند و دقیق از بین ببریم و یک نوع فرهنگسازی درست انجام دهیم، اما انگار اولویت با برنامههای سرگرمی دیگری است که هنوز نتوانسته مخاطبین خودش را جذب کند و در آغاز راه قرار دارد.
تهیهکننده «وقتشه، افزود: این برنامه کاربردی که نیاز امروز جامعه ماست و تأکید بزرگان نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری ما ساخت برنامههای هدفمند خانوادگی و اجتماعی است از گردونه تولید و پخش خارج میشود و به یک سری برنامههای سرگرمکننده بیمحتوا و زودگذر ترجیح داده میشویم. «وقتشه» با یک بودجه پایینی سعی میکرد محتوای مفید و موثر به جامعه عرضه کند، اما انگار قرار نیست این چنین مسیرهایی ادامه یابد و برخی به همان رفتار صرف اسپانسرینگ و توجه به سلبریتیها بسنده میکنند و خیلی محتوای آموزنده خانوادگی دغدغهشان نیست.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تلویزیون به سرمایهگذاری برنامهای که انجام میدهد بیتوجه است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به عنوان یک کارشناس هم توجه کنیم تلویزیون مگر چند برنامه خانوادگی دارد که درباره سبک زندگی حرف برای گفتن داشته باشد. برنامهای که بتواند مخاطب جذب کند و محتوای نسبتاً پیچیده و سختی را جا بیندازد که با یک سرمایهگذاری کمی، مدیریت میشد و به کنداکتور شبکه سرگرمی نسیم هم یک حال و هوای متنوع و کاربردی داده بود. البته نگاه من هم همین است که بایستی تلویزیون از سرمایهگذاریهای برنامهای خودش صیانت کند و با احترام به همه برنامهسازان شبکه ما میتوانستیم در اولویت باشیم. چرا که به لحاظ تعداد مخاطب، کارکرد و رویکرد و محتوا، «وقتشه» در جایگاه خوبی به سر میبرد، اما اعلام کردند بنابر گفته مدیران پخش «وقتشه» فعلاً در دستور کار شبکه نیست.
صفری در پایان درباره ساخت برنامهای اجتماعی و خانوادگی در شبکه سه سیما خبر داد و گفت: شبکه سه پیشنهادی درباره ساخت یک برنامه شبانه که به موضوع سبک زندگی و خانواده میپردازد به ما داده در حال مذاکره هستیم. در صورت نتیجه این کار که محتوای آن تا بخش زیادی تولید شده، وارد مراحل طراحی لوکیشن و انتخاب مجری، دکور و. میشود. البته ناگفته نماند که احتمالاً بعد از نتیجهبخش بودن مذاکرات در شبکه سه، کار جدید خانوادگی تلویزیون حدوداً با ۸ مجری در زمستان کار تولید خودش را آغاز میکند.