رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکتهای دانش بنیان در ابتدای تاسیس مشکلات مالی و ساختاری و مدیریتی داشتند، اما امروزه این مشکلات تغییر یافته و تنها مشکل شرکتها تامین بازار به منظور فروش محصولات است.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه الگوی مناسبی در سالهای اخیر برای شرکتهای دانش بنیان بوده و همچنین توجه بسیاری به موضوع بازار داشته است.
وی در ادامه گفت: شرکتهای دانش بنیان در ابتدای تاسیس مشکلات مالی و ساختاری و مدیریتی داشتند، اما امروزه این مشکلات تغییر یافته و تنها مشکل شرکتها تامین بازار به منظور فروش محصولات است.
وحدت در خصوص عدم اعتماد خریداران اظهار کرد: عدم اعتماد خریداران محصولات تولید داخل از چالشهای شرکتهای دانش بنیان محسوب میشود در حالی که این محصولات الگوی برای توسعه بازار شرکتهای دانش بنیان در داخل کشور هستند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ورود همه جانبه بخشهای نوآوری به این نمایشگاه را هدف این نمایشگاه دانست و گفت: اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات لیزینگی خریداران بخش خصوصی در نظر گرفته شده که این قابل افزایش است و در این زمینه هیچ محدودیتی از نظر اعتبارات وجود ندارد و این تسهیلات در قالب لیزینگ در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات با استفاده از عاملهای مالی مانند صندوقهای توسعه فناوری نانو اقدام به اعطای تسهیلات لیزینگی کرده که اولین گام را با صندوق توسعه فناوری نانو آغاز کرده ایم.
وحدت در خصوص همکاری وزارت علوم در زمینه اعطای گرنت فناوری به طرحهای فناورانه تصریح کرد: صندوق در تعامل با وزارت علوم آمادگی اعطای تسهیلات تا سقف ۷۰ درصد بین شرکتهای دانش بنیان حاضر در نمایشگاه با سود کمتر از ۱۱ درصد دارد.
وی افزود: وزارت علوم در زمینه حمایت از تحقیقات دانشگاهی و پژوهشگاهی برنامهای جدی در نظر گرفته و در این راستا وزارت علوم، مراکز وابسته به خود را معرفی کند تا برنامههای عملیاتی نیز تدوین شود.