یک قطعه ساز گفت: صنعت قطعه سازی خصوصی بوده و معوقات بسیاری از کارخانههای خودروساز دارد و اگر در ظرف ۲ ماه آینده این معوقات واریز نشود بخشی از کارگران این صنعت بیکار شده و چرخه تولید با مشکلات سختی مواجه خواهد شد.
مهندس شهرام پسندیده مدیر شرکت قطعه سازی پلیمر سازه پویش درباره وضعیت امروز کارخانههای اقتصادی کشور به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: امروز کارگران بسیاری در صنعت قطعه سازی کشور در حال فعالیت هستند، این صنعت خصوصی بوده و معوقات بسیاری از کارخانههای خودروساز دارد و اگر در ظرف ۲ ماه آینده این معوقات واریز نشود بخشی از کارگران این صنعت بیکار شده و چرخه تولید در صنعت با مشکلات سختی مواجه خواهد شد.
پسندیده با بیان اینکه برخی از اوقات شاهد حرفهای سطحی افرادی هستیم که درباره صنعت خودرو صحبت میکنند، تصریح کرد: متاسفانه بارها گزارشهای رسانههای مختلف را دیده ام و برخی از افراد در سطح نماینده مجلس به گونهای درباره صنعت خودروسازی صحبت میکنند که مشخص میکند اطلاع کمی در این باره دارند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره شاغلان صنعت خودروسازی و اینکه با ادامه روند فعلی ۳۰۰ هزار کارگر بیکار میشوند، گفت: آمار دقیق را باید اعضای انجمن قطعه سازی بگویند و اشتغال در این بخش بسیار واضح و مشخص است، اما آمار اشتغال در این صنعت به قدری بالاست که زنگ خطر بیکاری ۳۰۰ هزار کارگر روشن شده است.
پسندیده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ضعیف بودن کیفیت خودرو و راههای پیشرفت این صنعت گفت: بخشهای قطعه سازی پلیمر در شرکت ما با بهترین امکانات فنی و مطابق با استانداردهای روز انجام میشود، در دو سال گذشته نمایندگانی از شرکت فولوکس واگن و رنو به این شرکت آمده و با انجام آزمایشهای متعدد به این نتیجه رسیده اند که شرکت پلیمر سازه پویش توان تولید محصولات پلیمری خودرو را برای محصولات فولوکس و رنو داراست، اما متاسفانه با تحریمهای جدید آمریکا مواجه شدیم که باعث توقف روند همکاری با این دو شرکت بزرگ خودروسازی آلمان شد.
شهرام پسندیده با اشاره به این نکته که کیفیت شرکت ما در سطح جهانی است گفت: کیفیت این شرکت با استانداردهای روز جهان بوده، اما چرا وقتی مجموعه قطعات خودرو بعد از زنجیره تولید باعث تولید خودروهای کیفیت شده است را باید از فرایند غلط خودروسازان دانست، خودروهای ما از لحاظ پلت فرم، طراحیهای مختلف با خودروهای روز دنیا تفاوت بسیاری دارند و باید هرچه سریعتر با همکاری با شرکتهای بزرگ این ضعف را اصلاح کنیم.
مهندس پسندیده همکاری برای طراحی خودرو با شرکتهای روز دنیا را امری غلط ندانسته و تشریح کرد: امروز هیوندای و تویوتا برای طراحی خودروهای خود از شرکت آلمانی کمک میگیرند، روند خودروسازی در دنیا اینگونه بوده و هیچ کشوری صددرصد مواد اولیه و طراحی را خود انجام نمیدهد، ما باید با حرکت شتابان به این سمت رفته و هر چه سریعتر خودروهایی بسیار با کیفیتتر از امروز را تولید کنیم.
آن شنيدستي که در صحراي غور بارسالاري بيفتاد از ستور
گفت چشم تنگ دنيا دار را يا قناعت پر کند يا خاک گور
کی گفته با اینکه طلب دارید باز برای خودروساز قطعه بزنی و سفارش قبول کنید مگه فقط قطعه ساز باید بره توصنعت خودرو !!؟ صنعت اینقدر وسیع هست که یه گوشه دیگه از اون رو جایگزین خودروساز کنید ای بدرک که خودروساز طماع گرانفروش فرصت طلب زمین خورد
خودروساز طلب شماها رو گرو گرفته تا فشار بیاره به دولت برای افزایش بیشتر قیمت خودرو و فشار بیشتر به مردم چنین افرادی ارزش ولیاقت دلسوزی مردم و.. را ندارند
مگر طبق قرارداد شما باید تا ابد قطعه برای خودروساز تأمین کنید و اونهم با شما بموقع تصویه نکنه !!؟ اگه اینجوری قرارداد بستید مقصر خودتون هستید
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
گفت چشم تنگ دنيا دار را يا قناعت پر کند يا خاک گور
کی گفته با اینکه طلب دارید باز برای خودروساز قطعه بزنی و سفارش قبول کنید مگه فقط قطعه ساز باید بره توصنعت خودرو !!؟ صنعت اینقدر وسیع هست که یه گوشه دیگه از اون رو جایگزین خودروساز کنید ای بدرک که خودروساز طماع گرانفروش فرصت طلب زمین خورد
خودروساز طلب شماها رو گرو گرفته تا فشار بیاره به دولت برای افزایش بیشتر قیمت خودرو و فشار بیشتر به مردم چنین افرادی ارزش ولیاقت دلسوزی مردم و.. را ندارند
مگر طبق قرارداد شما باید تا ابد قطعه برای خودروساز تأمین کنید و اونهم با شما بموقع تصویه نکنه !!؟ اگه اینجوری قرارداد بستید مقصر خودتون هستید