معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: مبلغ بسته حمایتی به بازنشستگان، مددجویان دستگاههای حمایتی و بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز شده و این سازمان هیچگونه مسئولیتی ندارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رحیم اردلان معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت واریز مبلغ بسته حمایتی به مشمولان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: از روز گذشته واریز مبالغ مورد نظر آغاز شده است، اما با توجه به برخی از مشکلات به لحاظ فرمت بانکی تعدادی از واریزها صورت گرفته است که تلاش میشود تا پایان ساعت اداری امروز این اتفاق بیفتد.
وی افزود: واریزها از طریق بانکهای عامل انجام میپذیرد و بر اساس آخرین آمار به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر واریز مبلغ بسته حمایتی را خواهیم داشت که این افراد شامل بازنشستگان و بیمهشدگان تامین اجتماعی هستند.
معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه واریز مبلغ بسته حمایتی به سرپرستان خانوار متفاوت است، گفت: رقم در نظر گرفته شده بین یک میلیون تا ۳ میلیون ریال است. کل مبلغ دریافتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان است که این مبلغ به حساب بیمهشدگان تامین اجتماعی واریز میشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بسته حمایتی و یا رقم در نظر گرفته شده برای آن به افرادی که هیچگونه بیمه اجتماعی و درمانی ندارند واریز خواهد شد یا خیر گفت: در این زمینه سازمان تامین اجتماعی هیچ مسئولیت و تکلیفی را در این بخش ندارد و ما ملزم به واریز مبلغ بسته حمایتی به حساب بیمهشدگان تامین اجتماعی هستیم.
معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس لیست بیمهشدگانی که در اختیار سازمان هدفمندی قرار گرفته است (از ابتدای فروردین ۹۷ تا پایان مهر ماه ۹۷) مبلغ بسته حمایتی انجام میگیرد.
اردلان افزود: در حال حاضر مبلغ بسته حمایتی به گروههای بازنشسته، مددجویان دستگاههای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز شده و همانگونه که اعلام شد سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه مسئولیتی در قبال افراد فاقد بیمه در موضوع بسته حمایتی ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که مراحل بعدی (دوم و سوم) پرداخت هزینه بستههای حمایتی چه زمانی انجام میشود گفت: این موضوع را باید دولت اعلام کند و ما نمیتوانیم زمانی برای واریز مراحل دوم و سوم بسته حمایتی حدس بزنیم و این مورد برعهده دولت است.
معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی در خصوص مشکلات عدم واریز مبلغ بسته حمایتی به بیمهشدگان گفت: این افراد میتوانند از طریق سامانه ۱۴۲۰ مشکلات خود را مطرح کنند و به سرعت به آن رسیدگی میشود.
اردلان در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای رفع مشکلات مطرح شده و با توجه به حجم تماسهای برقرار شده پیشبینی خواهد شد گفت: از شب گذشته تعداد اپراتورهای خود را برای پاسخگویی به مشکلات احتمالی افزایش دادهایم.