با توجه به هدفگذاری این سازمان در گسترش کانالهای ارتباطی خدمات غیرحضوری و به منظور سهولت ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش، امکان ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه USSD با کد دستوری #۱۴۲۰*، برای مشترکین اپراتور تلفن همراه رایتل فراهم شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیر کل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی گفت: دریافت آخرین سابقه، نمایش استحقاق درمان، آخرین مستمری پرداختی، رابطه بیمهای و بدهی کارفرمایان از جمله استعلامهای غیرحضوری این سازمان برای مخاطبان است که در این سامانه پیاده سازی شده اند. همچنین بیمه شدگان و بازنشستگان میتوانند از طریق کد دستوری مذکور نوبت خود را از طریق تلفن همراه از شعب سازمان و مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی جهت مراجعه اخذ کنند.
علی معیری افزود: یکی دیگر از امکاناتی که در بستر تلفن همراه (USSD) فراهم شده است دریافت قوانین تامین اجتماعی است که در این بخش آیین نامههای بیمه ای، درمانی و بخشنامهها قابل بهره برداری است.
وی ادامه داد: در بخش پرسش و پاسخ که از گزینههای کد دستوری #۱۴۲۰*است، بیمه شدگان و بازنشستگان میتوانند سئوالات خود را از طریق لینک سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی مطرح کنند.
معیری گفت: در گزینه معرفی سازمان تامین اجتماعی نیز اساسنامه، خدمات بیمهای و درمانی و درباره سازمان و در گزینه خدمات، نمونه فرم ها، دستمزد مبنای کسر حق بیمه و دریافت اپلیکیشن تامین اجتماعی من، جهت آگاهی ذینفعان آورده شده است.
مدیر کل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: این سرویسها برای مشترکین اپراتور همراه اول از تابستان ۹۶ تاکنون با سرشماره #۱۴۲*پیاده سازی و عملیاتی شده و در دسترس مردم قرار گرفته است و به زودی برای مشترکین اپراتور ایرانسل نیز این امکان فراهم خواهد شد.