مجید صدری گفت: بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور در حوزه آی تی به وسیله متخصصان شرکتهای داخلی تامین میشود و امیدواریم بتوانیم حداقل وابستگی مخابرات کشور به شرکتهای خارجی را در آینده برطرف کنیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجید صدری، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها گزارشی از عملکرد یک ساله تیم جدید هیئت مدیره و فعالیت خود در شرکت مخابرات ایران ارائه داد.
صدری با تشکر از همکاران سخت کوش خود در شرکت مخابرات ایران گفت: در حوزه روابط عمومی کارهای بزرگی از جمله ثبت برند شرکت مخابرات، یکپارچه کردن مدیریت تبلیغات، ارتباط نزدیک با اصحاب رسانه و کاهش هزینهها و موازی کاری، انجام نظرسنجیهای مختلف به ویژه در امور مشتریان، تهاتر با صدا و سیما برای پرداخت هزینههای تبلیغاتی و افزایش فعالیت با کانالهای اطلاع رسانی، افزایش ۷۰ درصدی تولید خبر، کسب مقام اول در بین ۵۰۰ شرکت برتر کشور و حضور فعال در نمایشگاههای مختلف انجام شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اهم فعالیتهای این شرکت در حوزه امور مشتریان در یک سال اخیر ادامه داد: ما مشتری مداری را به طور جد در دستور کار قرار داده و به تک تک گلایههای مردم رسیدگی میکنیم. به مراکز خدمات مشتریان بارها به صورت سر زده ورود کرده و با مردم ارتباط برقرار کردیم و معتقدیم مردم باید از این شرکت رضایت کامل داشته باشند و امیدواریم با طراحی فرآیندی بتوانیم از مراجعه حضوری مردم به مراکز مخابرات جلوگیری کنیم تا در انجام امور خود راحت باشند. در همین رابطه مراکز تماس و سامانههای غیرحضوری خود را ساماندهی و با تقویت اپلیکیشنها و کسب و کارهای نوپا اقدام کردیم.
وی در خصوص تلفنهای بدون کارکرد اظهار داشت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تلفن بدون کارکرد داشتیم که آنها را کاهش دادیم همچنین در خصوص کاهش زمان انتظار در تماس با سامانه ۲۰۳۰ از ۴۰ دقیقه به زیر ۲ دقیقه رسیدیم و در آینده نیز تلاش داریم به کمتر از یک دقیقه برسد.
صدری ادامه داد: تدوین طرح ثبت مشاغل در ۱۱۸ و ایجاد ۱۱۸ عربی و انگلیسی به صورت پایلوت برای استفاده توریسم در حال پیگیری است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یک میلیون سهمیه در خطوط ثابت داشته ایم، گفت: این اتفاق از یک طرف هزینهها را برای ما به اندازه تعداد یک میلیون هزینه ۷۰۰ هزار تومانی کاهش داد و از طرفی توانستیم شبکه را توسعه داده و این تخلیه را در اختیار سایر مردم قرار دهیم.
وی با اشاره به بهبود عملکرد سامانه ۲۰۰۰ ادامه داد: عملکرد این سامانه را بهتر خواهیم کرد و افزایش درگاههای پرداخت از هر بانکی را در سیستم خود راه اندازی کردیم.
صدری با اشاره به عملکرد معاونت تجاری شرکت مخابرات ایران افزود: برای ساماندهی اطلاعات و خدمات ارائه شده در CRL و بهبود کیفیت صورت حساب مشتریان که مطمئن باشند مشکلی ندارد و هزینه هایشان درست است زیر ساختهای خوبی را در این یک سال ایجاد کردیم.
وی افزود: یک و نیم میلیون پورت فیبر نوری از قبل داشتیم، اما اگر میخواهیم در حوزه آی تی رشد داشته باشیم باید منازل هم به فیبر نوری مجهز شود. در طرح تانوما هر کسی در هر کجای ایران از ما درخواست فیبر نوری کند به صورت رایگان برای آنها کابل کشی خواهیم کرد؛ بنابراین دقت کنید که کابل کشی فیبر نوری کاملا رایگان است. در نظر داریم مودم را نیز رایگان یا تخفیفی و با حداقل سود ارائه دهیم. سعی کردیم تعرفه فیبر نوری با مودمها در یک حد باشد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: برای اولین بار در سرویسهای تجاری FLA در سطح نقره ایجاد کردیم و امیدواریم FLA برای همه مردم اجرایی شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: ارتباط خیلی نزدیکی با استارتاپها برقرار کردیم و همچنین در حوزه پیام رسانها کارهای خوبی برایشان انجام دادیم. با پیام رسان گپ، آی گپ و سروش اخیرا تفاهمهای بسیار خوبی داشته ایم و به تعامل مناسبی رسیدیم.
وی تاکید کرد: با هیچ شرکتی شریک نمیشویم و فقط سهم خدمات ارائه شده و زیر ساختها را دریافت میکنیم.
صدری ادامه داد: امروز در تمام روستاها مردم عزیز ما میتوانند تلفن ثابت داشته باشند.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در معاونت راهبردی و توسعه کسب و کار کارهای مناسبی انجام داده ایم، افزود: ۳۱ مرکز مخابرات در کشور را در لقای یک سیستم متمرکز یکپارچه کردیم. همچنین سیستم مدیریت ریسک و بهبود شاخصها و برنامه را مستقر کرده و فرهنگ پیگیری و پاسخگو بودن مدیران را تدوین و به یک فرآیند تبدیل کردیم.
وی در خصوص عملکرد معاونت حقوقی و تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران گفت: در هر جایی علاوه بر رعایت قانون از حق مخابرات نیز دفاع کردیم و برای رفع مشکلات احتمالی حقوقی همواره با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تعامل هستیم.
صدری در خصوص معوقات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران گفت: تعهد میدهیم در ۶ ماه آینده معوقات فروردین تا آبان سال ۹۷ بازنشستگان را پرداخت کنیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: کار خوبی که خودم از آن احساس خوبی دارم این بود که مشاوران خارجی را حذف کردم چرا که توان داخلی و پرسنل ایرانی ظرفیت حل مشکلات را دارد و هیچ نیازی به مشاور خارجی نیست. توان مخابرات را آن قدر افزایش میدهیم که هیچ وقت حتی به صورت پروژهای به مشورت و کمک شرکتهای خارجی نیاز نداشته باشند.
وی ادامه داد: هزینههای اضافی را کاهش دادیم در یک نمونه با حذف سفرهای بی مورد معاونت نیروی انسانی ۱۸۰ میلیارد تومان صرفه جویی کردیم.
صدری در خصوص صندوق ایثارگران و صندوق ۶ درصدی شرکت مخابرات ایران گفت: از حقوق پرسنل ماهیانه ۶ درصد کسر و به این صندوقها واریز میشد تا به پرسنل وام داده شود، اما در مراکز مخابرات وقتی به پول نیاز داشتند از این صندوقها برداشت میکردند که این کار اشتباه بود و از فروردین ۹۷ جلوی آن را گرفتیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در رابطه با وضعیت پرسنل قراردادی شرکت مخابرات ایران گفت: پرسنل قراردادی خیلی در پستهای مدیریتی به کار گرفته نمیشده است و یا مواردی از حقوق و مزایای آنها نسبت به پرسنل رسمی کمتر بود، اما اکنون هیچ وقتی بین این دو وجود ندارد.
وی اضافه کرد: با ایجاد یک کمیته انتصابات برای هر سمت چندین نفر از طرف مدیر منطقه معرفی میشوند و بعد از بررسی و مصاحبه هر کس که شایستهتر باشد در آن سمت مدیریتی به کار گرفته میشود.
صدری با بیان اینکه بیش از هزار مدیر در این شرکت بالای ۴ سال در سمت خود هستند، گفت: از طریق شاخصهای مختلف عملکرد این مدیران را بررسی میکنیم و اگر عملکرد آنها مثبت باشد جایگاه بالاتری خواهند گرفت، اما اگر عملکرد خوبی نداشته باشند جایگزین میشوند تا فرصتی برای سایر پرسنل به خصوص جوانان در رشد و ارتقای سازمانی فراهم شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خصوص پرداخت به موقع حقوق پرسنل و پیمانکاران گفت: سال گذشته قول داده ام ۲۵ هر ماه حقوق پرسنل و پیمانکاران پرداخت شود و براساس قولی که دادم اجرایی شده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید بین مشتریان و پرسنل شرکت مخابرات ایران با مدیران فاصلهای باشد، گفت: معمولا سه شنبهها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ دیدار عمومی با پرسنل و مردم داریم.
صدری با بیان اینکه مصرف اینترنت روزانه نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است، ادامه داد: ترافیک داخلی ما چهار برابر رشد داشته است که در راستای اقتصادمقاومتی میباشد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: وای فای عمومی در هزار نقطه برای مردم در نظر داریم که ۳۰۰ نقطه آن هم اکنون عملیاتی شده است.
وی افزود: در پروژههای های تک هم تلاش داریم با شرکتهای داخلی قرارداد ببندیم و خریدهای خارجی را هم به وسیله تولید شرکتهای داخلی جایگزین کنیم. بنای ما در حوزههای مختلف کار کردن با شرکتهای داخلی است.
صدری در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اطلاعات مبنی بر چگونگی پرداخت ودیعه خطوط بدون استفادهای که تخلیه شده اند، گفت: صاحبان این خطوط بدون استفاده یک بدهی دارند که هزینه ثبت نام اولیه آنها با این بدهی تهاتر میشود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خصوص سوالی پیرامون وضعیت سهام شرکت مخابرات ایران در سازمان بورس گفت: ۱۰ درصد شرکت مخابرات ایران و همراه اول به صورت سهام در بورس است که برای رشد آن همواره تلاش میکنیم و سود عملیاتی یک سال گذشته ما ۴۸ درصد رشد داشته است و این با شرایط وضعیت دلار قابل قبول میباشد، اما به نظرم میتوانیم در بورس جایگاه بالاتری داشته باشیم. در نظر داریم برای سهامداران شرکت مخابرات ایران سرویسهای ویژهای ارائه دهیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری دیسپاچه مبنی بر وجود نداشتن پورتهای خالی برای اخذای دی اس ال در بعضی مناطق بیان کرد: از نظر ما سرویس دهی هیچ محدودیتی ندارد و اگر در جایی مشکلی باشد رسیدگی خواهیم کرد.
صدری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان که شامل شرکتهای خصوصی نمیشود در شرکت مخابرات ایران گفت: سعی داریم شرایط را طوری پیش ببریم که از جوانان استفاده بیشتری کنیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص حذف قبوض کاغذی بیان کرد: ۹۹ درصد پرداختها غیرقبوضی و الکترونیکی انجام میشود و برای حذف آن یک درصد هم برنامه داریم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا از استان یزد گفت: اینکه نرخ ارز در کارکرد مخابرات اثر گذاشته است بدیهی است و قیمت فیبر نوری ما چند برابر شده، اما تلاش میکنیم با مدیریت هزینهها توسعه شرکت را تحت تاثیر قرار ندهد.
صدری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه چه قدر صنعت مخابرات ما وابسته به خارج است، بیان کرد: در یک سال گذشته دو پروژه اصلی خود را با دو شرکت دانش بنیان داخلی پیش بردیم و در سایر حوزهها نیز تلاش داریم وابستگی را کم کنیم، اما به طور کلی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و نیازهای حوزه مخابرات کشور در داخل تامین میشود. در خصوص بحث oss شرکت مخابرات ایران نیازهای خود را از طریق شرکتهای داخلی برخلاف سایر شرکتها تامین میکند. درب شرکت مخابرات ایران با افتخار به روی همه شرکتهای داخلی باز است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری دانشجو پیرامون ارتباط شرکت مخابرات ایران با دانشگاهها بیان کرد: با دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه شریف، پلی تکنیک و شهیدبهشتی ارتباط خوبی داریم و طرح مسئله میکنیم.