استارتآپ امروزه به عنوان بازوی قوی برای ایجاد رفاه و آسایش مردم مبدل شدهاند و با ورود به همه حوزهها شرایطی را فراهم آوردهاند تا افراد با کمترین زمان بیشتر بهره را ببرند.
گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی- یک روز صبح از خواب بیدار میشوید و با عجله خانه را ترک میکنید هنوز مسیری را طی نکردهاید که یادتان میافتد در آخرین روز پرداخت هزینه شارژ ساختمان اقدام نکردهاید و یا امکان مراجعه حضوری به مدیران ساختمان را ندارید، در این صورت چه باید کرد.
تکنولوژی و دنیای IT دیگر هر کاری را راحت کرده است، دیگر مدتهاست که افراد برای انجام بخش عمدهای از امور بانکی خود به شعبه مراجعه نمیکنند یا برای ارتباط با مدیران خود از این اتاق به آن نمیروند. حالا دیگر پلتفرمهای مختلف به بازار میآیند تا بتوانیم از کمترین زمان بیشترین استفاده را کنیم.
زندگی آپارتمانی این روزها دغدغهای با خود به همراه دارد به نام مدیریت و شارژ ساختمان؛ روشهای سنتی سابق نظیر دفترچههای شارژ، محاسبات دفتری و حتی نرم افزارهای مالی خانگی دیگر چندان پاسخگوی نیازهای زندگی آپارتمان نشینی امروزی نیستند. با نگاهی به ابزارهای ارتباطی مدرن مثل گوشیهای هوشمند، تلفنهای همراه و شبکههای اینترنتی این سوال در ذهن تداعی میشود: چرا برای محل زندگی خود از ابزارهای مدرن و به روز استفاده نکنیم.
یکی از اهداف این سایت، برداشتن گامی در جهت رفع ابهام در مسایل مالی ساختمانها است. شفافیت و دقت در ثبت امور مالی مهمترین گام در جهت اعتماد سازی است. این سامانه یک فضای دوسویه تعاملی میان مدیریت و ساکنان ساختمان است.
طراحی و توسعه و پیاده سازی سامانه مدیریت آپارتمان شارژبوک در سال ۱۳۹۱ آغاز گردید. هدف از راه اندازی این سامانه ایجاد فضای مناسب برای ارتباط مدیران ساختمان و ساکنان مجتمعهای مسکونی، اداری و تجاری است.
ثبت هزینههای جاری ساختمان با یک نرم افزار امیرمهدی طبشی مدیر بازرگانی شرکت شایگان تدبیر پارسیان و استارتآپ شارژبوک در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیان کرد: شارژبوک نرمافزار مدیریت شارژ ساختمان است؛ در این شیوه مدیر ساختمان نرمافزار را نصب میکند و بعنوان ادمین و مدیر آن نرم افزار فعالیتهای مرتبط با ساختمان از جمله ثبت حساب و کتابها، ثبت هزینههای جاری و سالیانه ساختمان و ثبت بدهیها را مدیریت میکند.
وی ادامه داد: در این شیوه از مدیریت امور جاری یک ساختمان، همسایهها گردش صندوق ساختمان را میبینند و در جریان پولهای واریزی به صندوق ساختمان و هزینهها و خرج کردها قرار میگیرند.
طبشی افزود: همچنین ساکنین ساختمان میتوانند به صورت آنلاین بدهی واحد خود را پرداخت کنند و دیگر نیازی نیست که با خروج از خانه و رفتن به دستگاههای عابربانک نسبت به واریز پول و بردن رسید نزد مدیر ساختمان اقدام نمایند.
تابلو اعلانات ساختمان را آنلاین ببینید وی با اشاره به لزوم وجود یک تابلو اعلانات برای اطلاعرسانی به اعضا، گفت: در این نرمافزار یک تابلو اعلانات آنلاین داریم که همسایگان و مدیر را برای نصب برگههای اطلاعیه در آسانسور و راه پلههای ساختمان بی نیاز میکند.
طبشی تصریح کرد: با توجه به مسغله کاری و کمبود وقت ساکنین میتوانند با استفاده از این پلتفرم با مدیر در ارتباط باشند و نظراتشان را بگویند؛ حتی مدیر میتواند رای گیری و نظرسنجی کند.
وی با اشاره به سایر مزایای استفاده از این نرم افزار گفت: استفاده از این نرمافزار به مدت دوماه رایگان است، همچنین با استفاده از آن میتوان چند ساختمان را را مدیریت کرد؛ درواقع اگر فردی همزمان مدیریت ساختمان را برعهده داشته باشد، میتواند از این نرم افزار استفاده کند.
طبشی ضمن تصریح این مطلب که تقریبا کارهای سنتی در مدیریت یک ساختمان با این نرم افزار پوشانده شده است، گفت: با استفاده از این نرم افزار اهالی یک ساختمان به راحتی میتوانند در جریان امور ساختمان قرار گیرند؛ درواقع دیگر نیازی نیست که مدیر ساختمان هربار دفتر یا رایانه خود را باز کند و ضمن یادداشت هزینهها احیانا اشتباهی رخ دهد.
وی با اشاره به مدت زمان فعالیت این پلتفرم، بیان داشت: این قابلیت ۴ سال است که تحت عنوان وب فعال است و اولین وب سایتی هستیم که چنین قابلیتی را اجرا کردیم؛ همچنین جایزه ششمین جشنواره وب را هم دریافت کردیم.
طبشی خاطرنشان کرد: با تلاش بسیار امسال تحت یک نرم افزار آن را پیاده سازی کردیم که راحتتر قابل دسترسی باشد، اما همچنان روی وب هم امکان دسترسی به آن وجود دارد و کاربران میتوانند از آن استفاده کنند.