سینمایی که با قطار اصطلاحاتی، چون مخاطب محوری جهت حرکت خود را از یک دهه قبل تغییر داد با شنیدن خبر بازی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در یک فیلم میتواند انتهای مسیر خود را ببیند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سینمایی که مسیر حرکت خود را از یک دهه قبل با شعار مخاطب محوری و سینمای به اصطلاح کمدی تغییر داده بود امروز میتواند نتیجه عملکرد خود را با دیدن یک فیلم سینمایی با بازی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ببیند.
فیلمی که معلوم نیست چطور مجوز ساخت و پروانه نمایش خانگی گرفته است به صورت «استریم» و «دانلود قانونی» در فضای وب توزیع میشود.
شبکه نمایش خانگی هم که انگار نه انگار ناظری دارد و مجوزها هم چندان مهم نیست، چون در واقع مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی مشغول فعالیتهای دیگر خود است و هرازچندی آماری از میزان مجوزهایی صادر میکند که شامل همین فیلمهایی است که ذکر شد.
شورای پروانه نمایش خانگی علی رغم تمام هشدارها و مشکلات موجود همچنان با همان سیاستهای قبلی کار خود را ادامه میدهد و تا چند سال دیگر VODها بستری میشوند برای انتشار فیلمهای خانوادگی و شخصی ساز هر شخصی که علاقه به سینما دارد و آنچه دیگر از این بستر نباید توقع داشت خود سینماست. آن هم در جهانی که شرکتهایی مانند نتفلیکس جهان را به سمت دیگری هدایت خواهند کرد و تعریف پخش و سینما را تغییر خواهند داد.
وقتی از مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی درباره مشکلاتی، چون سرمایهگذاری و ورود پولهای مشکوک در برخی از پروژههای شبکه نمایش خانگی سوال میشود پاسخ میدهد وظیفه ما در سازمان سینمایی بررسی محتوایی و ارزیابی کیفی آثار است، حال باید پرسید کیفیت آثاری مانند این فیلم در چه وضعیتی قرار دارد؟