معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به فاصله جغرافیایی دانشگاهها در مناطق آمایشی، بسترهای مجازی برای ارتباط مستمر دانشگاههای کلان مناطق آمایشی توسعه یابد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی در نشست منطقه آمایشی ۸ با اشاره به نقش این منطقه در تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت، اظهار کرد: این اولین بار است که در نظام سلامت چنین محاسبهای انجام و مشخص میشود در هر رشته به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم.
لاریجانی با اشاره به اینکه سابق بر این مطالعاتی در وزارت بهداشت انجام شده بود، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مناطق آمایشی این سند در سطح ملی و منطقهای پیاده شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است در این راستا با همفکری این همراهی ایجاد شود.
وی گفت: فاصله جغرافیایی دانشگاههای منطقه زیاد است و مناسب است از بسترهای مجازی برای رشد دانشگاههای منطقه استفاده کنید.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به اقداماتی که در زمینه مرجعیت انجام شده گفت: دانشگاههای منطقه باید نقشه حرکت خود به سمت مرجعیت را ترسیم و مشخص کنند نقاط کلیدی که میخواهند بر روی آن کار کنند چیست.
وی با اشاره به ظرفیتهای منطقه آمایشی ۸ گفت: از این ظرفیتها در سطح کل منطقه میتوان استفاده کرد و گروههای منطقهای این امکان را برای رشد دانشگاههای کوچکتر منطقه فراهم میکند.
لاریجانی به تداوم اعتباربخشی در منطقه آمایشی ۸ اشاره کرد و گفت: ایجاد بسترهای مجازی میتواند ارزش زیادی در منطقه ایجاد کند.
وی با بیان اینکه لازم است آموزش دانشجویان دکتری در راستای حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم ارتقا یابد اظهار داشت: در این مقطع باید کاری شود که دانشجو کارآفرین شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم نوآوری در آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: مناطق باید در بستهها برای کشور الگو شوند و در مأموریتها نقش ملی داشته باشند و مناطق از زیرساختهای یکدیگر در سطح ملی بهرهبرداری کنند.
لاریجانی اضافه کرد: دورههای مهارتی میتوانند برخی نیازهای کشور را مرتفع کنند و مناطق باید بررسی کنند که چگونه با بهره برداری از دورههای مهارتی به نیازهای ملی پاسخ دهند.