حسینی در تماس تلفنی با مدیر مدرسه شهید کائدی شهرستان پلدختر مسائل آموزشی و پرورشی در مدارس مناطق سیلزده را پیگیری کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جواد حسینی در راستای برنامه ارتباط مستقیم و مستمر با مدارس، در اولین تماس تلفنی خود با فرحناز رشنو، مدیر مدرسه شهید کائدی در شهرستان پلدختر، اقدامات انجامشده از سوی وزارت آموزش پرورش در این شهرستان را پیگیری کرد و گفت: «از زحمات و تلاش همکاران گرامی در آن مدرسه قدردانی میکنم و امیدوارم با اقدامات خوبی که آموزشوپرورش پس از حادثه سیل اخیر در مناطق سیلزده انجام داده است مدارس توانسته باشند ضمن ادامه روند تعلیم و تربیت، روحیه امید و نشاط را به دانش آموزان بازگردانند.»
وی در ادامه افزود: «وزارت آموزشوپرورش با توزیع ۱۰۰ کانکس برای تشکیل کلاس درس، تخصیص ۵۰ میلیارد ریال جهت نوسازی سیستم گرمایشی، توزیع ۵۰۰۰ میز و صندلی و همچنین توزیع ۲۴۰۰۰ جلد کتاب درسی در استان لرستان تلاش کرده است تا در راستای رفع مشکلات ناشی از سیل گامهای مؤثری بردارد.»
سرپرست وزارت آموزشوپرورش ابراز امیدواری کرد آسیبهای موجود در مناطق سیلزده از طریق نظام تعلیم و تربیت کاهش یابد و حتی کاملاً رفع شود. او گفت: «بازسازی روحیه مردم شهرستان پلدختر و بهویژه دانش آموزان به کمک معلمان و مدیران مدارس ازجمله تلاشهایی است که فرهنگیان عزیز در مناطق سیلزده بر عهده گرفتند که قدردان تلاش و زحمات آنان هستم.»
حسینی ضمن پیگیری روند بازسازی مدرسه گفت: «پاکسازی و لایروبی مدارس آسیبدیده، اسکان سیلزدگان و گروههای امدادی در مدارس و سازماندهی دانشآموزان در مدارس آسیبندیده از جمله اقداماتی است که وزارت آموزشوپرورش انجام داده است تا مدیریت بهینه خدمترسانی در مناطق سیلزده صورت بگیرد.»
وی در پایان تماس تلفنی خود با مدیر مدرسه شهید کائدی گفت: «امروز با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای تسریع روند بازسازی و تجهیز مدارس در مناطق سیلزده دیدار صحبت خواهم کرد.»
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در پایان گفت: «مراتب سلام و قدردانی بنده را به دانش آموزان عزیز، همکاران گرامی و اولیای گرامی دانشآموزان برسانید. چنانچه با وجود اقدامات صورت گرفته نیاز به تجهیزات دیگر و حمایتهای وزارت آموزش و پرورش است، اطلاعرسانی شود تا در اسرع وقت مشکلات برطرف شود.»
سرپرست وزارت آموزش و پرورش روزانه بهطور تصادفی با یکی از مدارس کشور تماس خواهد گرفت و ضمن گفتگو با مدیر و معلمان مدرسه، مسائل آموزشی و پرورشی را مورد بررسی قرار میدهد.