آخرین اخبار:
کد خبر:۷۷۸۳۱۹
حسینی:

ارتقاء آموزش پزشکی با ارزیابی اعضای هیئت علمی امکان پذیر است

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: آنچه مد نظر معاونت آموزشی درباره شکل گیری، ارزیابی و ارتقاء اعضای هیئت علمی است در نهایت به ارتقاء آموزش پزشکی در کشور منجر خواهد شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی در آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن ابن سینا این دانشگاه برگزار شد.

در این ویدئو کنفرانس سیدعلی حسینی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرام یزدانی رئیس دانشکده آموزش پزشکی و جمعی از اساتید، اعضای هیئت علمی، معاونین آموزشی و دبیران حضور داشتند.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت و اعتبار موضوع دانش پژوهی آموزشی بیان کرد:  امیدواریم با برگزاری این سمینار نقش و جایگاه فعالیت‌های دانش پژوهی تبیین شود.

وی افزود: برگزاری این سمینار با حضور اساتید معتبر دانشگاه‌های علوم پزشکی این اطمینان را ایجاد می‌کند که آنچه مد نظر معاونت آموزشی درباره شکل گیری، ارزیابی و ارتقاء اعضای هیئت علمی است در نهایت به ارتقاء آموزش پزشکی در کشور منجر خواهد شد.

حسینی یادآور شد: ارائه صحیح بخشی از فعالیت‌های دانش پژوهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند منجر به اختصاص درست اعتبار در سطح کشور و دانشگاه‌ها شود.

شهرام یزدانی رئیس دانشکده آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دانش پژوهی، تاریخچه و مفاهیم پایه‌ای آن تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان نهادی دانشی باید فعالیت‌های مختلف در زمینه تولید، مدیریت و انتقال دانش در حوزه‌های مختلف علمی را انجام دهند.

وی ارتباط بین مدیریت، انتقال، تولید و بکارگیری دانش را یادآور شد و تعادل میان کارکرد‌های دانشی را مهم و ضروری ذکر کرد.

یزدانی مهمترین فاکتور تمرکز بر حوزه پژوهش را کیفیت بالای آکادمیک بحث‌های دانشی دانست وعنوان کرد: فعالیت‌های دانشی تنها زمانی واجد کیفیت‌های پذیرفته شده آکادمیک است که برازنده نام دانشگاه و عنوان دانش پژوهی باشد این فعالیت‌ها باید نظام مند، هدفمند، روشن و مستند باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید اساتید و پژوهشگران درگیر توسعه جامعه پیرامونی باشند و ضمن توجه به مستند سازی و نوآوری نتیجه اطلاعات آموزشی را مورد نقد و بررسی قرار دهند، آن زمان است که می‌توانیم ادعا کنیم «دانش پژوهی آموزشی» انجام داده ایم.

در این مراسم فخرالسادات میر حسینی درباره ارزیابی دانش پژوهی آموزشی، طاهره چنگیز با موضوع راهکار‌های ترویج دانش پژوهی آموزشی مطالبی را در این ویدئو کنفرانس زنده با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به اشتراک گذاشتند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار