رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کمتر از دو سال ۳۱۷ عضو هیئت علمی را جذب کرده است.
به گزارش گروه دانشگاه خبر گزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعضای گروه جراحی عمومی که امروز ۲۶ تیرماه برگزار شد، محمد آقاجانی با تاکید بر لزوم ارتقاء آموزش و سرویس ارائه خدمات در دانشگاه گفت: آموزش رکن اصلی و ماموریت شماره یک دانشگاه است.
وی راه اندازی مرکز امور هیئت علمی، توجه خاص به استخدام اعضای هیئت علمی جدید، جذب ۳۱۷ عضو هیئت علمی در کمتر از یک سال و نیم و تدوین نقشه سه ساله جذب اعضای هیئت علمی بر اساس نقشه تمایز را از جمله اقدامات دانشگاه به منظور ارتقاء آموزش برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آموزش را فرآیندی غیرقابل اندازه گیری توصیف کرد و عنوان کرد: به زودی در دانشگاه سیستم ثبت فعالیتهای خالص آموزشی به صورت رسمی ثبت خواهد شد، با راه اندازی این سیستم فعالیتهای آموزشی ضبط و کارنامه جامعی برای آن ارائه میشود.
وی با اشاره به فرسودگی بیمارستانهای آموزشی در تهران، احداث و راه اندازی بیمارستانهای آموزشی را ضروری دانست و تاکید کرد: راه اندازی و تجهیز بیمارستان جدید شهدای تجریش و اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در شرق تهران میتواند بسیاری از مشکلات حوزه آموزش را مرتفع کند.
آقاجانی به احداث هفت کلینیک تخصصی، اضافه شدن شش دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و چهار دستگاه شتاب دهنده، راه اندازی پیشرفتهترین مرکز درمان سرطان، اجرای ۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی و تجمیع پردیس مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه امکان تبادل تصاویر رادیوگرافی با بالاترین کیفیت در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود دارد ادامه داد: این اقدام راهبردی موثر برای توسعه آموزش و پژوهش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: استقرار سیستم تبادل اطلاعات و تجمیع داشبردهای اطلاعاتی راه حل موثری برای رسیدن به زبانی مشترک و همچنین دسترسی الکترونیکی به پرونده ها، گزارشات و امکانات دانشگاه است.
وی افزایش نسبت اعمال جراحی به کل اعمال بالینی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بیمارستانهای مرجع «ریفرال» دانشگاه نباید تبدیل به نقاهتگاه شوند چرا که نادیده گرفتن این مهم میتواند مشکلاتی را برای حوزه آموزش، ارائه خدمات و اقتصاد بیمارستانها ایجاد کند.
آقاجانی خواستار تقویت بخشهای جراحی به خصوص جراحی عمومی شد و بیان کرد: شور و نشاط آموزشی و همچنین برنامه محوری ایجاد شده در گروههای دانشگاه موضوعی دلگرم کننده است.
وی در پایان با بیان اینکه دانشجوی پزشکی عمومی یکی از ارکان اصلی دانشگاه در آموزش است؛ خاطرنشان کرد: ارتقاء گروه و مهارت فراگیران ضروری است. برگزاری مستمر جلسات همفکری و تبادل نظر دوسویه با مدیران و اساتید دانشگاه موجبات رضایتمندی فراگیران و افزایش کیفیت ارایه خدمات را فراهم می آورد.
دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست با بیان این که برنامه آموزش دستیاری، برنامهای مبنی بر صلاحیت است، توجه به نحوه ارزیابی دستیاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بخش بالین نباید صرفا به خدمات بالینی توجه کنیم، بلکه باید به سایر صلاحیتها در ذیل موضوع اصلی آموزش تمرکز کنیم.
ضیایی ضمن بررسی فعالیتهای گروه در راستای ارتقاء نتایج آزمونهای بورد گفت: آموزش نیازمند ترسیم نقشهای منظم است، باید به صورت سیستماتیک و منظم و باتوجه به توانمندیهای فردی به این مهم دست یابیم.
وی گفت: اگر تجربیات اساتید در کنار سیستم علمی و درست قرار بگیرد بی شک فرآیند انتقال دانش به صورت موثری تری شکل میگیرد.