به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو، گزارشها نشان میدهد توقیف دو نفتکش چینی حامل الپیجی ایران توسط سنگاپور، با اتهام و درخواست یک بانک آلمانی صورت گرفته است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، بانک «نورد ال بی» مستقر در هانوفر آلمان، مالکان این نفتکشها را به قصور در یک قرارداد وام ۳۰ میلیون دلاری متهم کرده است.
در مدارک ارائه شده به دادگاه عالی سنگاپور در ماه گذشته، «نورد ال بی» اعلام کرده است این نفتکشها عمدا دستگاههای ناوبری خود را زمانیکه به تنگه هرمز میرسند، خاموش میکنند و چند روز بعد، وقتی بارگیری کردند، دوباره آن را روشن میکنند.
این بانک در مدارک خود اضافه کرده است کلوپ پی اند آی که خدمات پوشش بیمه و بیمه اتکایی فراهم میکند به «نورد ال بی» اطلاع داده است که این پوشش باید فسخ شود.
اواخر ماه گذشته، لویدز لیست، یک پایگاه خبری صنعتی گزارش داد دو کشتی حامل نفت خام ایران که اوایل ماه توسط سنگاپور توقیف شده بودند، آزاد شدند.
کشتیهای «سی دراگون» و «گس اینفینیتی»، نفتکشهای حملکننده الپیجی هستند که در مالکیت شرکت کشتیرانی کونلون مستقر در هنگکنگ قرار دارند.
روز گذشته، نیویورک تایمز گزارش داد: از زمان لغو معافیتهای نفتی، ایران ۱۲ محموله نفت خود را در سراسر آسیا و مدیترانه فروخته است و حداقل ۶ نفتکش از این نفتکشها محمولههایشان را بنادر چین تحویل دادهاند.