کد خبر:۷۸۳۷۶۱
معاون آموزشی دانشگاه سمنان:

نیمی از دانشجویان دانشگاه سمنان، تهرانی هستند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه سمنان بومی و ۷۰ درصد آن‌ها غیر بومی و نیمی از دانشجویان دانشگاه سمنان از تهران جذب شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از همجواری و نزدیکی به پایتخت به عنوان یک فرصت برای استان سمنان و بخصوص دانشگاه سمنان نام برد و گفت: نیمی از دانشجویان دانشگاه سمنان از تهران جذب شدند.
 
فرشاد ورامینیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه سمنان بومی و ۷۰ درصد آن‌ها غیر بومی است.

وی با بیان اینکه نیمی از دانشجویان این دانشگاه تهرانی هستند ادامه داد: دانشگاه سمنان به دلیل نزدیکی به تهران سرریزجمعیت دانشجویی این استان را پوشش می‌دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از این دانشگاه مادر به عنوان یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی نام برد و گفت: از مجموع ۲۱۹ رشته تحصیلی این دانشگاه تنها ۵۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است و مابقی رشته مربوط به تحصیلات تکمیلی است که ۱۰۹ رشته آن مربوط به کارشناسی ارشد، ۵۹ رشته مربوط به ا و یک رشته نیز ای عمومی است. ضمن اینکه امسال مجوز جذب دانشجو در دو رشته کارشناسی ارشد و یک رشته کارشناسی نیز جذب شده که شمار رشته‌های این دانشگاه را به ۲۲۲ رشته افزایش خواهد داد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان، جمعیت دانشجویی این دانشگاه را ۱۱ هزار و ۱۹۰ دانشجو اعلام کرد و گفت: سهم دختران از جمعیت دانشجویی دانشگاه مادر استان ۵۰ درصد و سهم پسران نیز ۵۰ درصد است.

ورامینیان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی گفت: در حال حاضر ۱۴۸ دانشجوی خارجی که عمدتا از اتباع افغان هستند در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. ضمن اینکه ۵۰ دانشجوی خارجی نیز از کشور‌های عراق، نیجریه و روسیه از ترم پیش رو به دانشجویان خارجی دانشگاه افزوده و شمار آن‌ها به حدود ۲۰۰ دانشجو خواهد رسید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص ضعف مهارتی دانشجویان با وجود برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای دانشجویان و عدم جذب فارغ‌التحصیلان از سوی بازار گفت: در حال حاضر دانشجویان دوره کارشناسی این دانشگاه موظفند که در هر سال حداقل یک مهارت و دانشجویان کارشناسی ارشد حداقل یک مهارت را بیاموزند.

وی با اشاره به محدود بودن این دوره‌های مهارتی به یک دوره هشت ساعته اظهار کرد: من هم قبول دارم که این دوره‌ها چندان به مهارت‌آموزی نمی‌انجامد. ضمن اینکه دانشجویان لزوما دوره‌های مرتبط با رشته خود را طی نمی‌کنند، متاسفانه روش‌های آموزشی در دوره‌های مهندسی همچنان همان دوره‌های ۳۰ سال قبل است ضمن اینکه ما از دانشجویان دوره مهندسی انتظار داریم که مهارت‌های تکنیسین را فرا بگیرند که چندان کارشناسانه به نظر نمی‌رسد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار