رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: در بازه زمانی ۷ ساله که سازمان پژوهش درگیر برنامه درسی ملی بود، نتایج خوبی را به دست آوردیم و کارهایی خوبی انجام شد و حوزههایی جدید به برنامههای درسی ما اضافه شد؛ برنامههایی، چون کار و فناوری، سبک زندگی، تفکر و پژوهش از آوردههای همین طرح است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: نظام آموزشی ۶.۳.۳ توسط شورای انقلاب فرهنگی تصویب و تدوین شده و در حال اجراست، همزمان با این تغییر ساختار آموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به همسوسازی برنامههای درسی بر اساس سند برنامه درسی ملی پرداخت.
وی افزود: سند برنامه درسی ملی، سندی افتخار آمیز و بیار پیشرو در حوزه تعلیم و تربیت است که حداقل ۴۰ نوع نوآوری و ۴ حوزه تربیت را به ارمغان آورد.
ذوعلم تایید کرد: اجرای کامل برنامه درسی ملی به معنای کامل، نیازمند توانمندی و مهارتهایی است که این امر به تدریج شکل میگیرد.
حجتالاسلام والمسلمین ذوعلم افزود: در این بازه زمانی ۷ ساله که سازمان پژوهش درگیر برنامه درسی ملی بود، نتایج خوبی را به دست آوردیم و کارهایی خوبی انجام شد و حوزه هایی جدید به برنامههای درسی ما اضافه شد؛ برنامههایی چون کار و فناوری، سبک زندگی، تفکر و پژوهش از آوردههای همین طرح است.
وی ادامه داد: در کلیت مسئله هم اعضای شورای عالی نظام اموزش و پرورش و هم خانواده رضایت نسبی داشتند، نظرات دانشآموزان را نیز بررسی کردیم و شاید در درسی خاص، نقد و نارضایتی وجود داشته باشد که قطعا این نقد ها بررسی شده و اصلاح می شوند اما در مجموع رضایت نسبی از دانش آموزان داشتیم و جامعه نخبگانی و دانشآموزی ما از این طرح به صورت کلی رضایت دارند اما در مراحل بعدی لازم است عمیق تر و جدی تر به مسئله بپردازیم.