تفاهمنامه همکاری مشترک بین انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن بهمنظور رشد علمی در حوزههای اقتصادی امضا شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تفاهمنامه همکاری مشترک بین انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن بهمنظور رشد علمی در حوزههای اقتصادی امضا شد.
تفاهمنامه همکاری مشترک با هدف بهرهبرداری علمی و عملیاتی در قالب پروژههای پژوهشی، آموزشی، مشاورهای و تعامل سازنده برای ایجاد زبان مشترک بین انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن منعقد شد.
تقویت فعالیتهای علمی و تعمیق همکاریهای مشترک در چارچوب وظایف محوله و فراهمکردن امکان حضور فعال اعضای سازمانی طرفین در اجرای فعالیتهای مشترک از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.
از مهمترین موضوعهای این تفاهمنامه میتوان برقراری ارتباط مؤثر بین انجمن و دانشگاه و مرکز رشد و فناوری، انجام فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مشاورهای مشترک، استفاده مطلوب از تواناییها و ظرفیتهای تحقیقاتی و آموزشی متقابل در راستای ارتقای کارایی و اجرای پروژههای تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز طرفین و متقاضیان حقیقی و حقوقی و تقویت بنیه پژوهشی و آموزشی طرفین از طریق همکاریهای مشترک را نام برد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه مازندران و این دانشگاه به ارائه گزارشی از فعالیتهای مرکز رشد واحد تنکابن پرداخت و اظهار کرد: این مرکز در زمینه ساخت داروهای گیاهی، مهندسی برق و مکانیک، کشاورزی و محیطزیست فعالیت دارد.
حسینعلی مشایخی افزود: هستههای فناور فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن شامل هسته فناور تولید نانوداروی شیمیایی برای درمان زخمهای پوستی، هسته فناور تولید محلول و پماد گیاهی برای کاهش قند خون و درمان زخمها و عفونتهای دیابتی، ساخت کمپرسور مگنتی و جک هیدرولیکی، پرورش زالوی طبی و تولید گل و گیاهان زینتی است.
وی گفت: این مرکز تفاهمنامه همکاری با ادارات و سازمانهای مختلف از جمله آموزشوپرورش، فنی و حرفهای و شهرداری منعقد کرده است؛ اما این تفاهمنامه همکاری سهجانبه میتواند زمینهساز رشد و بالندگی علمی در حوزههای اقتصادی، کارآفرینی و کسبوکارها باشد.
مشایخی با بیان جایگاه برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن در استان مازندران به لحاظ شاخص علمی، ایجاد درآمدهای غیرشهریهای را یکی از اهداف و برنامههای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: با مبادله این تفاهمنامه میتوانیم از مشاوره، برنامههای آموزشی، ارائه ایدهها، پیشنهادها و راهکارهای ارزنده انجمن علمی بازاریابی ایران بهرهمند شویم و آمادگی داریم همه ظرفیتهای بالفعل و بالقوه را برای تحقق اهداف و آرمانهای این تفاهمنامه سهجانبه بهکار گیریم.
رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران شعبه استان مازندران نیز با ارائه گزارشی از فعالیتها و برنامههای این انجمن گفت: انجمن علمی بازاریابی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن و مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه میتوانند با برگزاری کنفرانسها، جشنوارهها و کارگاههای ملی و بینالمللی و انجام تحقیقات علمی در سطح ملی و بینالمللی گامهای مؤثری در راستای رشد و شکوفایی علمی در حوزههای کار و کسبها بردارند.
محمدهادی عسگری با ابراز امیدواری درباره تجاریسازی تولیدات مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن خاطرنشان کرد: ابتدای هر تولیدی باید بر اساس تحقیقات بازاریابی شکل گیرد؛ بنابراین در این زمینه نیز انجمن علمی بازاریابی با مرکز رشد و واحدهای فناور این واحد دانشگاهی همکاری لازم را بر اساس تفاهمنامه خواهد داشت.