آخرین اخبار:
کد خبر:۷۸۸۵۳۴

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش: سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی کشور جایگاهی ندارد

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش به گفتمان غالب در آموزش وپرورش تبدیل شود، همچنین سند ۲۰۳۰ در آموزش وپرورش و نظام آموزشی کشور جایگاهی ندارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره نشست این فراکسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: اهم موضوعاتی که نمایندگان با وزریر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کردند، از اجرای دقیق و صحیح سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش، توجه ویژه به وضعیت معیشت فرهنگیان با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه و ضرورت سازماندهی دقیق فرهنگیان بود.

وی افزود: از دیگر دغدغه نمایندگان ملت در فراکسیون نمایندگان ولایی، برنامه‌ریزی صحیح برای جبران کمبود شدید نیروی انسانی است، همچنین تبدیل وضعیت نیروی انسانی پیمانی، خرید خدمت، حق‌التدریس‌ها، نهضت سواد‌آموزی، پیش‌دبستانی‌ها و تعیین تکلیف کنکور سراسری و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت کشور موارد مهم و مورد توجه نمایندگان است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: لزوم بازنگری در سرانه آموزشی مدارس یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بود، زیرا امکانات موجود پاسخگوی نیاز و برنامه‌های مدارس نیست، همچنین حمایت تجهیزاتی از هنرستان‌ها از دیگر خواسته‌های نمایندگان مردم در این جلسه بود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان، تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز به زعم نمایندگان ولایی باید در اولویت برنامه‌های وزیر آموزش وپرورش قرار گیرد.

وی گفت: تلاش برای جلب توجه دولت به آموزش وپرورش به‌گونه‌ای که نیاز‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد، انتظاری است که آقای حاجی‌میرزایی باید در برنامه‌های خود داشته باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: خدمت‌گذاران مدارس نیز باید مورد توجه وزیر در برنامه‌های معیشتی قرار بگیرند، زیرا به عنوان نیروی‌های مؤثر در مدرسه مدنظر هستند، از سوی دیگر کمبود این گروه نیز دربرنامه‌ریزی‌های نیروی انسانی مدنظر باشد.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: نمایندگان مردم معتقدند که زیر‌ساخت پیشرفت و تعالی کشور، آموزش و پرورش متعالی و بالنده است و اگر آموزش وپرورش تضعیف شود، نتیجه آن تضعیف کشور خواهد بود.

همچنین محسن حاجی‌میرزایی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش وپرورش در پاسخ به سؤالات نمایندگان اظهار داشت: برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش به گفتمان غالب در آموزش وپرورش تبدیل شود، همچنین سند ۲۰۳۰ در آموزش وپرورش و نظام آموزشی کشور جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از صندوق ذخیره فرهنگیان به فرهنگیان واگذار شود، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت نیروی انسانی برای آموزش وپرورش است.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش وپرورش از آماده شدن آیین‌نامه تبدیل وضعیت نیرو‌های حق‌التدریس و نهضتی تا پایان شهریور خبرداد، افزود: عدالت آموزشی اولین اولویت است و کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی در دستور‌کار قرار می‌گیرد.

حاجی‌میرزایی از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از اواخر شهریور خبر داد و گفت: نظام رتبه‌بندی نیز در هیئت دولت در حال بررسی و آماده‌سازی است.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش وپرورش، جهت‌گیری به سوی آموزش‌های مهارتی تا ۵۰ درصد دانش‌آموزان و ایجاد هسته اقتصادی برای ساماندهی اقتصاد آموزش و پرورش را نیز از برنامه‌های خود اعلام کرد.

حاجی‌میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: بنده ارتباطی با تشکل‌های سیاسی، صنفی و غیر صنفی نداشته و ندارم.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار