
کد خبر:۸۱۲۱۶۵
سواد خواندن دانشآموزان ابتدایی نیازمند ارتقا است
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش گفت: دانشآموزان دوره ابتدایی در زمینه سواد خواندن نیاز به تکمیل مهارت دارند و مسئولان باید به فکر ارتقای سطح سواد خواندن باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرهاد کریمی در مراسم هفته پژوهش، اظهار کرد: در زمینه سواد خواندن، مهارت دانشآموزان نیاز به تکمیل دارد و در این زمینه نیاز به کار داریم، انتخاب دانشآموزان ابتدایی در هفته پژوهش به این دلیل است که مسئولان به فکر ارتقای سطح سواد خواندن آنها باشند.
وی افزود: آثار دانشآموزان دوره دوم ابتدایی براساس جشنواره جابر بن حیان انتخاب شد و در حوزه داستان و مطالعه ۵ اثر شاخص را انتخاب کردیم.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش گفت: آثار برگزیده متوسطه از جنس پژوهش، اختراع و ابداع است؛ برخی طرحها حاوی پیامهایی از جنس فناوری است و حتی پژوهشهایی در حوزه علوم انسانی و روانشناسیتوسط دانشآموزان انجام شده است.
کریمی بیانکرد: آثار برگزیده دوره متوسطه اول براساس جشنواره خوارزمی انتخاب شد و ۷ اثر معرفی شدند و در دوره دوم متوسطه براساس جشنواره خوارزمی و ثبت اختراع، هفت اثر برتر را انتخاب کردیم.
وی ادامه داد: وزارت آموزشوپرورش ارزش بسیاری برای تفکر دانشآموزان قائل است و در سند تحول نقش مدرسه، معلم و دانشآموز پژوهنده و آموزش پژوهش محور جلوهگر و به نقش محوری تعقل و تفکر اشاره شده است، شکوفایی توانایی شناختی سطح بالا نظیر تفکر و خلاقیت نیازمند عزم جدی حوزه برنامهریزی، تأمین اعتبارات، معلم توانمند و مدرسه و محیط مشوق یادگیری است.
وی افزود: آثار دانشآموزان دوره دوم ابتدایی براساس جشنواره جابر بن حیان انتخاب شد و در حوزه داستان و مطالعه ۵ اثر شاخص را انتخاب کردیم.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش گفت: آثار برگزیده متوسطه از جنس پژوهش، اختراع و ابداع است؛ برخی طرحها حاوی پیامهایی از جنس فناوری است و حتی پژوهشهایی در حوزه علوم انسانی و روانشناسیتوسط دانشآموزان انجام شده است.
کریمی بیانکرد: آثار برگزیده دوره متوسطه اول براساس جشنواره خوارزمی انتخاب شد و ۷ اثر معرفی شدند و در دوره دوم متوسطه براساس جشنواره خوارزمی و ثبت اختراع، هفت اثر برتر را انتخاب کردیم.
وی ادامه داد: وزارت آموزشوپرورش ارزش بسیاری برای تفکر دانشآموزان قائل است و در سند تحول نقش مدرسه، معلم و دانشآموز پژوهنده و آموزش پژوهش محور جلوهگر و به نقش محوری تعقل و تفکر اشاره شده است، شکوفایی توانایی شناختی سطح بالا نظیر تفکر و خلاقیت نیازمند عزم جدی حوزه برنامهریزی، تأمین اعتبارات، معلم توانمند و مدرسه و محیط مشوق یادگیری است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.