
کد خبر:۸۱۲۱۷۵
وزیر آموزش و پرورش: هیچ کاری جز از مسیر پژوهش نباید صورت بگیرد
حاجی میرزایی گفت: باید هیچ کاری جز از مسیر پژوهش صورت نگیرد تا پژوهش جا بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جشنواره پژوهشهای دانش آموزی و تجلیل از دانش آموزان و پژوهشگر و خلاق برتر اظهار کرد: اگر بپرسید ماموریت آموزش و پرورش چیست؟ باید بگوییم آموزش و پرورش آدما را برای زندگی کردن آماده میکند.
زندگی شرافتمندانه که در آن بتواند از هویت ارزشها و باورهایشان حمایت کند و به دیگران متکی نباشند را به آنها آموزش میدهیم.
وی بیان کرد: اگر این یک ماموریت را جدی بگیریم، پژوهش جز تفکیک ناپذیر تحقق این ماموریت است. برای مجموعه آموزش و پرورش این امر یک ضرورت است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: حساسیت ما بدون پژوهش مسیر نیست. در معرض تغییرات گستردهای هستیم و این تغییرات آرایش اجتماعی را تحت تاثیر قرار میدهد فهم این تغییرات و خروج از استیصال نیازمند عزم جدی است.
وی گفت: پژوهش برای ما همانند اکسیژن است. حساسیت آموزش و پرورش در گروه پژوهش است. مفهوم دانش آموز همه ما را به خطا انداخته است. ولی وجه دیگر این دانش آموزان این است که مترقی هستند و تحقق آن نیازمند دستیابی به حد معینی از تربیت است.
حاجی میرزایی افزود: فطرت دانش آموزان ما با پرسشگری شکل میگیرد و ما باید بتوانیم استمرار این مسیر باشیم. اینکه دیوارهای مدرسه برداشته شود، میتواند دانش آموز را در بطن جامعه قرار دهد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید برخی از دانش آموزان پژوهنده باشند، بلکه همه بدنه آموزش و پرورش باید پژوهنده باشند.
وی افزود: باید بتوانیم به همه بخشهای آموزش و پرورش روح پژوهشگی و روح پرسشگری را آموزش دهیم. از مدرسه؛ خانه و جامعه آباد میشود.
حاجی میرزایی افزود: این کار نیازمند فرهنگسازی است، پژوهشگری یک فرهنگ است و یک دانش نیست، برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را یاد گرفت.
حاجی میرزایی تاکید کرد: باید هیچ کاری جز از مسیر پژوهش صورت نگیرد تا پژوهش جا بگیرد.
زندگی شرافتمندانه که در آن بتواند از هویت ارزشها و باورهایشان حمایت کند و به دیگران متکی نباشند را به آنها آموزش میدهیم.
وی بیان کرد: اگر این یک ماموریت را جدی بگیریم، پژوهش جز تفکیک ناپذیر تحقق این ماموریت است. برای مجموعه آموزش و پرورش این امر یک ضرورت است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: حساسیت ما بدون پژوهش مسیر نیست. در معرض تغییرات گستردهای هستیم و این تغییرات آرایش اجتماعی را تحت تاثیر قرار میدهد فهم این تغییرات و خروج از استیصال نیازمند عزم جدی است.
وی گفت: پژوهش برای ما همانند اکسیژن است. حساسیت آموزش و پرورش در گروه پژوهش است. مفهوم دانش آموز همه ما را به خطا انداخته است. ولی وجه دیگر این دانش آموزان این است که مترقی هستند و تحقق آن نیازمند دستیابی به حد معینی از تربیت است.
حاجی میرزایی افزود: فطرت دانش آموزان ما با پرسشگری شکل میگیرد و ما باید بتوانیم استمرار این مسیر باشیم. اینکه دیوارهای مدرسه برداشته شود، میتواند دانش آموز را در بطن جامعه قرار دهد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید برخی از دانش آموزان پژوهنده باشند، بلکه همه بدنه آموزش و پرورش باید پژوهنده باشند.
وی افزود: باید بتوانیم به همه بخشهای آموزش و پرورش روح پژوهشگی و روح پرسشگری را آموزش دهیم. از مدرسه؛ خانه و جامعه آباد میشود.
حاجی میرزایی افزود: این کار نیازمند فرهنگسازی است، پژوهشگری یک فرهنگ است و یک دانش نیست، برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را یاد گرفت.
حاجی میرزایی تاکید کرد: باید هیچ کاری جز از مسیر پژوهش صورت نگیرد تا پژوهش جا بگیرد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.