کد خبر:۸۱۲۱۶۱

ذوعلم: برخی موضوعات پژوهش‌های دانش‌آموزی فانتزی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به آسیب‌های پژوهش‌های دانش‌آموزی، گفت: بعضی موضوعات مطرح در پژوهش‌ها فانتزی هستند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌السلام علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مراسم هفته پژوهش که در دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ منطقه دو شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی که به خلاء‌ها توجه نکنیم پیشرفت نخواهیم‌کرد، در برخی از پژوهش‌های دانش‌آموزی شاهد فعالیت والدین هستیم یعنی والدین کار‌های پژوهشی دانش‌آموز را انجام می‌دهند و البته دانش‌آموزان نقشی ندارند و از والدین می‌خواهیم این کار نکنند و اجازه دهند دانش‌آموزان خودشان کار پژوهشی انجام دهند.

وی افزود: اگر دبیران و معلمان بیش از آنچه که باید به دانش‌آموزان کمک کنند مانع خلاقیت دانش‌آموزان می‌شوند، اصل پژوهش مبتنی بر خلاقیت است و کمک‌های زیاد از حد مانع ظهور خلاقیت می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: گاهی ما فراتر از برنامه درسی انتظار انجام کار‌های پژوهشی از دانش‌آموزان داریم و در همین زمینه گاهی موضوعاتی مطرح می‌شود که موضوعات فانتزی هستند برخی از این کار‌های پژوهشی فراتر از دغدغه‌های ذهنی دانش‌آموزان است.

ذوعلم بیان‌کرد: یکسری فعالیت‌ها به مسئله رقابت‌زدگی رسیده است و هدف این رقابت‌ها حتی آموزش و تعلیم و تربیت نیست از این رو چنین اقداماتی حتی می‌تواند آسیب‌زننده باشد، اما در انتها باید تاکید کنم که اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهد کرد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار