
کد خبر:۷۸۹۸۸۳
خاکی صدیق در گفتگو با دانشجو:
سیاست وزارت علوم گسترش و ایجاد رشتههای دانشگاهی نیست
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره حذف برخی رشتهها از دفاتر انتخاب رشته آزمونها گفت: سیاست وزارت علوم گسترش و ایجاد رشتههای دانشگاهی نیست.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره حذف برخی رشتههای تحصیلی از دفاتر انتخاب رشته آزمونهای مختلف علیرغم اعلام آمادگی دانشگاهها برای پذیرش و جذب دانشجو در آن رشتهها بیان کرد: این اقدام در راستای طرح ساماندهی است که از چندی پیش وزارت علوم آغاز کرده است.
خاکی صدیق با بیان اینکه در وزارت علوم سیاست بر گسترش و ایجاد رشته نیست مگر رشتههای خاص و مورد نیاز، عنوان کرد: به عنوان مثال دیگر زیاد خواهان گسترش رشته مهندسی برق در دانشگاههای کشور نیستیم.
به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، برای دانشگاههای با شرایط خاص درصورت تائید مراجع ذیصلاح ظرفیت پذیرش رشتههای تعیین شده را میگذاریم و در این صورت دانشگاه میتواند نسبت به پذیرش دانشجو در آن رشته اقدام کند.
وی درخصوص حذف ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری یا در برخی مواقع کارشناسی ارشد از پژوهشگاهها گفت: پژوهشگاهها نباید کار آموزشی کنند و باید کار پژوهشی انجام دهند، درحقیقت پژوهشگاه یعنی دانشجوی آموزشی ندارد و اگر دورهای دارد باید پژوهش محور باشد.
خاکی صدیق با بیان اینکه در وزارت علوم سیاست بر گسترش و ایجاد رشته نیست مگر رشتههای خاص و مورد نیاز، عنوان کرد: به عنوان مثال دیگر زیاد خواهان گسترش رشته مهندسی برق در دانشگاههای کشور نیستیم.
به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، برای دانشگاههای با شرایط خاص درصورت تائید مراجع ذیصلاح ظرفیت پذیرش رشتههای تعیین شده را میگذاریم و در این صورت دانشگاه میتواند نسبت به پذیرش دانشجو در آن رشته اقدام کند.
وی درخصوص حذف ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری یا در برخی مواقع کارشناسی ارشد از پژوهشگاهها گفت: پژوهشگاهها نباید کار آموزشی کنند و باید کار پژوهشی انجام دهند، درحقیقت پژوهشگاه یعنی دانشجوی آموزشی ندارد و اگر دورهای دارد باید پژوهش محور باشد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.