
کد خبر:۷۹۲۷۰۱
وزیر کار:
باید متناسب با نیاز بازار کار آموزشهای لازم به دانشجویان ارائه شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رشد منفی اقتصادی در ابتدای دولت متوقف شده است، به بی مهارتی دانشجویان اشاره کرد و گفت:دانشجوی بدون مهارت زیبنده نظام آموزشی نیست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری امروز شنبه ۳۰ شهریور در مراسم تودیع و معارفه «سلیمان پاک سرشت» رییس پیشین سازمان آموزش فنی و حرفهای و معارفه «علی اوسط هاشمی» گفت: جنبش در حوزه مهارت افزایی نیازمند نگاه جدیدی است و باید تصمیم گیران، صاحبان فکر و اندیشه را با خود همراه کنیم.
وی افزود: اینکه دانشجویان ما مهارت ندارند زیبنده نظام و آموزش نیست و باید متناسب با نیاز بازار کار آموزشهای لازم به افراد ارائه شود. باید برنامههای آموزش فنی و حرفهای را افزایش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر این که مهارت افزایی یک نیاز اساسی است، تصریح کرد: جنبش مهارت افزایی نیاز به یک تحرک جدید دارد که باید آن را بیرون از دیوار سازمان فنی و حرفهای فریاد بزنیم.
وی ادامه داد: در این راه ما به همکاری گسترده و مشارکت جویی عظیم و نهضت مهارت افزایی عظیم نیاز داریم. برای پایداری اشتغال روستایی نیاز به مهارت است که توسط سازمان فنی و حرفهای ایجاد میشود.
شریعتمداری با اشاره به تحریمهای ظالمانه گفت: دشمن با اعمال تحریم به دنبال فشار بر مردم بود و تلاش کرد رشد اقتصادی را منفی کند؛ اکنون رشد منفی اقتصادی در ابتدای دولت متوقف شد.
وی با اشاره به اینکه مفهوم کار و اشتغال با پیدایش استارتآپها تغییر کرده است، گفت: اگر در گذشته یک بنگاه بزرگ همچون ذوبآهن را نام میبردیم، اکنون برخی استارتآپها هستند که یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفر را به صورت پارهوقت به کار گرفتهاند؛ استارتآپی وجود دارد که بدون یک ریال دارایی در ایران توانسته ۶۰۰ نفر را مشغول کار کند و ۲۰ درصد سهام خود را در بورس عرضه کرده است؛ این استاپ توانسته متخصصان فناوری اطلاعات را جذب کند و ۴۸ نفر از ایرانیان خارج رفته را به کشور برگرداند و مشغول کار کند.
علی اوسط هاشمی رییس جدید سازمان فنی و حرفهای نیز در این مراسم گفت: مهارت پیوسته باید موجب پیشرفت کشور باشد و در اقتصاد مقاومتی جزو اولویتها قرار گیرد و در این دوران مهارت نتوانسته آن چنان که شایسته است سهمش را در اقتصاد، توسعه و پشرفت باز کند.
وی تاکید کرد: تمرکز زدایی اصل کار دولت است و باید اقتصاد را به بخشهای خصوصی واگذار کنیم.
هاشمی اظهارکرد: هرچند تغییر سخت است، اما باید اصل تغییر در درون خودمان باشد و در جهانی که تکنولوژی با سرعت در حال رشد و تغییر است باید موضوع دانش و قبول تغییر را جدی بگیریم و براین اساس مدیرانی موفق هستند که قدرت اصلاح و تطبیق با این شرایط را داشته باشند.
رییس جدید سازمان فنی و حرفهای گفت: پالایشگاههای زیادی از طریق شستا و سازمان صندوق بازنشستگی کشور و صندوق بازنشستگی فولاد در دسترس هستند، سازمان فنی و حرفهای باید محل رجوع این صنایع و سازمانها باشد که نیروی مهارتآموخته را برای استخدام تقاضا کند.
همچنین سلیمان پاکسرشت رئیس پیشین سازمان فنی و حرفهای همچنین در این مراسم اظهارکرد: ۶۸۹ روز قبل امانت ریاست سازمان فنی و حرفهای به من سپرده شد. در دوره چند ماهه در آغاز مسئولیت، به فهرستی از چالشها رسیدیم.
وی ادامه داد: پوشش طرح آموزش مهارت به دانش آموزان که شامل ۱۲۰ هزار نفر و سربازان که شامل ۱۲۷ هزارنفر بود بسیار اهمیت داشت و در این راستا گروههای آسیب پذیر و دانشجویان در دستور کار قرار گرفتند.
پاکسرشت تصریح کرد: آخرین اقدام تغییر لایحه هیئت امنایی کردن ادارات استانی سازمان فنیحرفهای بود. این تحول مهمی بود که آن را تقدیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردیم تا در هیئت دولت مطرح شود.
پاکسرشت تصریح کرد: اجرای آموزشهای پروژه محور نیز بخش مهمی از چالشیابیها بود. ما باور داشتیم که بخش خصوصی از حمایت کافی برخوردار نیست و باید حمایتهای آموزشی از این بخش صورت بگیرد.
وی افزود: اینکه دانشجویان ما مهارت ندارند زیبنده نظام و آموزش نیست و باید متناسب با نیاز بازار کار آموزشهای لازم به افراد ارائه شود. باید برنامههای آموزش فنی و حرفهای را افزایش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر این که مهارت افزایی یک نیاز اساسی است، تصریح کرد: جنبش مهارت افزایی نیاز به یک تحرک جدید دارد که باید آن را بیرون از دیوار سازمان فنی و حرفهای فریاد بزنیم.
وی ادامه داد: در این راه ما به همکاری گسترده و مشارکت جویی عظیم و نهضت مهارت افزایی عظیم نیاز داریم. برای پایداری اشتغال روستایی نیاز به مهارت است که توسط سازمان فنی و حرفهای ایجاد میشود.
شریعتمداری با اشاره به تحریمهای ظالمانه گفت: دشمن با اعمال تحریم به دنبال فشار بر مردم بود و تلاش کرد رشد اقتصادی را منفی کند؛ اکنون رشد منفی اقتصادی در ابتدای دولت متوقف شد.
وی با اشاره به اینکه مفهوم کار و اشتغال با پیدایش استارتآپها تغییر کرده است، گفت: اگر در گذشته یک بنگاه بزرگ همچون ذوبآهن را نام میبردیم، اکنون برخی استارتآپها هستند که یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفر را به صورت پارهوقت به کار گرفتهاند؛ استارتآپی وجود دارد که بدون یک ریال دارایی در ایران توانسته ۶۰۰ نفر را مشغول کار کند و ۲۰ درصد سهام خود را در بورس عرضه کرده است؛ این استاپ توانسته متخصصان فناوری اطلاعات را جذب کند و ۴۸ نفر از ایرانیان خارج رفته را به کشور برگرداند و مشغول کار کند.
علی اوسط هاشمی رییس جدید سازمان فنی و حرفهای نیز در این مراسم گفت: مهارت پیوسته باید موجب پیشرفت کشور باشد و در اقتصاد مقاومتی جزو اولویتها قرار گیرد و در این دوران مهارت نتوانسته آن چنان که شایسته است سهمش را در اقتصاد، توسعه و پشرفت باز کند.
وی تاکید کرد: تمرکز زدایی اصل کار دولت است و باید اقتصاد را به بخشهای خصوصی واگذار کنیم.
هاشمی اظهارکرد: هرچند تغییر سخت است، اما باید اصل تغییر در درون خودمان باشد و در جهانی که تکنولوژی با سرعت در حال رشد و تغییر است باید موضوع دانش و قبول تغییر را جدی بگیریم و براین اساس مدیرانی موفق هستند که قدرت اصلاح و تطبیق با این شرایط را داشته باشند.
رییس جدید سازمان فنی و حرفهای گفت: پالایشگاههای زیادی از طریق شستا و سازمان صندوق بازنشستگی کشور و صندوق بازنشستگی فولاد در دسترس هستند، سازمان فنی و حرفهای باید محل رجوع این صنایع و سازمانها باشد که نیروی مهارتآموخته را برای استخدام تقاضا کند.
همچنین سلیمان پاکسرشت رئیس پیشین سازمان فنی و حرفهای همچنین در این مراسم اظهارکرد: ۶۸۹ روز قبل امانت ریاست سازمان فنی و حرفهای به من سپرده شد. در دوره چند ماهه در آغاز مسئولیت، به فهرستی از چالشها رسیدیم.
وی ادامه داد: پوشش طرح آموزش مهارت به دانش آموزان که شامل ۱۲۰ هزار نفر و سربازان که شامل ۱۲۷ هزارنفر بود بسیار اهمیت داشت و در این راستا گروههای آسیب پذیر و دانشجویان در دستور کار قرار گرفتند.
پاکسرشت تصریح کرد: آخرین اقدام تغییر لایحه هیئت امنایی کردن ادارات استانی سازمان فنیحرفهای بود. این تحول مهمی بود که آن را تقدیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردیم تا در هیئت دولت مطرح شود.
پاکسرشت تصریح کرد: اجرای آموزشهای پروژه محور نیز بخش مهمی از چالشیابیها بود. ما باور داشتیم که بخش خصوصی از حمایت کافی برخوردار نیست و باید حمایتهای آموزشی از این بخش صورت بگیرد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.