به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، قرن ها پیش به مجموعه ای از منسجولات قرار گرفته بر روی یک چارچوب ، درفش ، عَلَم ، پرچم یا بیرق گفته می شده است که با داشتن نشان ، رنگ بندی یا نوشته ای خاص معرف یک گروه ، خاندان ، قبیله ، خانواده اشرافی ، پادشاه ، پیروان مکتبی خاص ، طرفداران جنبشی مشخص و جمله افرادی که وجهی مشترک داشته اند بوده است . با وجود اینکه در حال حاضر هریک از این مفاهیم مصداقی منحصر بفرد یافته اند ، اما در گذشته همه آن ها با واژه انگلیسی Banner هم ارز بوده اند .
می دانیم که بنر به معنای امروزی و رایج خود به نگاره های غالباً مستطیلی - افقی شکلی گفته می شود که حاوی تصاویر ، جملات ، الوان و طرح های مختلفی بوده و به فراخور مناسبت ، مکان و زمان نصبشان پیغامی را به بیننده می رسانند . این محصولات که در گذشته های نچندان دور تحت عنوان پلاکارد شناخته می شدند ، با ظهور و ورود ماشین آلات حرفه ای چاپشان به ایران جای نمونه های قدیمی تر خود را گرفته و با درهم شکستن مرزهای فراوانی که سد راهشان بود ، دیگر نه صرفاً به عنوان وسیله ای برای عرض تسلیت به خانواده ای داغدار ، گرامیداشت ولایت یا وفات یک شخصیت برجسته و همچنین خیر مقدم به حجّاج و زوّار عتبات عالیات ، بلکه به عنوان وسیله ای برای تبلیغات کمپانی های سرشناس ، معرفی خدمات و محصولات مختلف به عموم مردم (از تبلیغ یک فیلم تا نرم افزاری برای موبایل که در قالب بیلبورد و تبلیغات میدانی خودنمایی می کند) ، معرفی حوزه فعالیت یک واحد صنفی بر سر در آن ، انتقال یک هشدار ، تذکر یا پیغام غیر تجاری به عموم مردم ، چاپ تصاویری زینتی با محتوای دلخواه کارفرما و حتی پس زمینه عکس برداری مجالس مختلف مورد استفاده قرار می گرفتند .
صحبت از کاربردهای فراوان بنر ها که در ابعاد ، اشکال و کیفیت های مختلف تولید می شود اضافه گوییست ، چرا که دریای موارد مصرف این پدیده ساحل نداشته و به هر سو که نگاه کنیم می توانیم اثری از آن ها ببینیم ، در نتیجه اینکه نمی توان به صورت موردی تک تک کاربردهای آن را بیان کرد . با این وجود می توان متقاضیان چاپ بنر را به دو گروه اصلی تقسیم بندی کرد ، افرادی که به صورت مستمر از این محصول بهره برده و مرتباً به مراکز چاپ بنر مراجعه می کنند و افرادی که تنها در اثر رویدادهای غیر مترقبه و نیازهای پیش بینی نشده خود به این محصول نیاز پیدا می کنند .
دسته اول که نیاز تعداد قابل توجهی از آن ها در مجموعه بلوط چاپ برآورده شده و ارتباط تنگاتنگی با ایشان داریم ، افرادی هستند که بنرها را به صورت دوره ای و با تاریخ مصرفی مشخص (مثلاً اعلام حضور یک سخنران در تاریخی خاص) سفارش می دهند . به طور مثال مسئول تبلیغات یک سازمان ، شرکت بزرگ یا حتی مرکز خریدی به منظور سفارش چاپ فلکسی و بنر ، نماینده مجموعه ای تجاری و صنعتی که حضوری مستمر در نمایشگاه های مطرح کشور داشته و در پی چاپ فلکس ، استند های تبلیغاتی یا سازه های نمایشگاهی می باشد ، عضوی از هیئت های مذهبی دایر در طول سال یا مسئول تبلیغات فرهنگی یک نهاد و ارگان .
این در حالیست که مرگ و میرهای ناگهانی ، سفرهای زیارتی که هر چند سال یک بار برای اطرافیان ما اتفاق می افتند ، عزل و نصب های غیر قابل پیش بینی ، آسیب دیدگی و تخریب تابلوهای تبلیغاتی و سایر رویدادهایی که همیشگی نبوده و ارتباط مستقیمی نیز با حرفه کارفرمایان ما ندارد از دیگر عواملی هستند که متقاضیان را به سمت مجموعه بلوط چاپ ، خانه همیشگی خودشان در هنگام نیاز به تولید این محصولات می کشاند .و لازم به ذکر است گردآوری این مطلب و بهبود رتبه الکسا سایت توسط سئویاب صورت پذیرفته است
به زعم بسیاری از افرادی که « بلوط چاپ » را در میان برترین سامانه های چاپ فلکس و بنر در جستجوهای اینترنتی می یابند ، این مجموعه با قرار گرفتن در ربع جنوب غربی پایتخت ( انتهای بزرگراه یادگار امام ، خیابان مالک اشتر ، بین خیابان های کارون و قصرالدشت ) با وجود شهرت و توانایی هایی که دارد تنها قادر به سرویس دهی به همین نواحی می باشد ؛ این در حالیست که امروزه با وجود امکان برقراری ارتباط از طریق اپلکیشن های ارتباط جمعی و پیک های موتوری ، مبحث انتقال اطلاعات و دریافت محصول نهایی به دغدغه ای پوچ و بی اهمیت تبدیل شده و شرایط به نحوی پیش آمده است که می توان از هر گوشه پایتخت سفارش محصولات خود را داده و در کسری از روز آن را در محل مورد نظرتان تحویل گرفت .