آخرین اخبار:
کد خبر:۷۹۶۷۲۸
باقری خبر داد

آیین‌نامه استخدامی برای هیئت علمی با ماهیت دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای همخوانی ندارد

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به نظر می‌آید آیین نامه استخدامی برای اعضای هیئت علمی با ماهیت فعالیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای همخوانی ندارد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، نشست بررسی آیین ارتقای اعضای هیئت علمی و استادان این دانشگاه با حضور باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست بیان کرد: معتقدم یکی از مهم‌ترین موضوعات و مباحثی که بایستی در خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد این است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سال ۱۳۹۰ به مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم انتقال پیدا کرده و نباید در مسائل آموزشی و پژوهشی با مدل دانشگاه‌های نظری کشور که ماهیت و محور فعالیت آن‌ها با این مجموعه فرق دارد مقایسه شود.

باقری افزود: طی دو سال اخیر در دانشگاه در خصوص توجه به ارتقای اساتید، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه ها، بروز رسانی برنامه‌های درسی کار‌های بزرگی صورت گرفته، ولی اعتقاد دارم دستورالعمل و آیین نامه‌های مختص دانشگاه فنی و حرفه‌ای با محوریت مأموریت آن تعریف شود.

وی بیان کرد: در کشور یک آیین نامه استخدامی برای اعضای هیئت علمی داریم که شامل رتبه‌های مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمام است و به نظر می‌آید آیین نامه مذکور با ماهیت فعالیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای همخوانی ندارد لذا اعضای هیئت علمی که جذب می‌شوند با آیین نامه کنونی بالاخص در بحث ارتقا دچار مشکل خواهند شد؛ بنابراین بایستی نظام هیئت علمی مختص دانشگاه فنی و حرفه‌ای با محور‌های نحوه استخدام، شاخص‌های مرتبه هیئت علمی، بازآموزی و آموزش‌های ضمن خدمت و در مجموع ارتقای اساتید در نظر بگیریم.

رییس مرکز هیئت امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان اینکه در این نشست باید چارچوب‌های استخدامی و ارتقای اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای بررسی می‌شود تا به امید خدا با تلاش مسئولان دانشگاه تا چند ماه آینده بتوانیم آیین نامه جدیدی با اهداف، ویژگی‌ها و شرایط خاص دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنظیم کنیم.

وی در پایان با عنوان اینکه در مرحله اول بایستی کارگروه‌های تخصصی برای ترسیم فعالیت‌ها با مشارکت حاضرین این نشست شکل بگیرد، اظهار داشت: در این نشست‌ها قرار نیست آیین نامه استخدامی و ارتقا استخراج شود بلکه بنا داریم با استفاده از خرد جمعی و تجربیات اساتید حاضر، مفاهیم لازم را تعریف کنیم و بعداً در ضوابط و آیین نامه‌ها استفاده شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار