تغییر سلیقه مصرفکنندگان و نیاز بازار به جورابهایی با قابلیتهای ضدبو و آنتیباکتریال، موجب شده تا تولید کنندگان به سمت استفاده از فناوری نانو در تولید محصولات خود حرکت کنند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک شرکت تولیدی ایرانی موفق به دریافت گواهی نانومقیاس برای تولید جورابهای نانویی شد. این شرکت پیش از این جورابهای معمولی تولید و به بازار عرضه میکرد که با توجه به تغییر شرایط بازار و نیاز به استفاده از فناوریهای جدید، اقدام به استفاده از فناورینانو در جورابهای خود کرده است.
مجید عطایی از مدیران تولیدی نانوپا میگوید: «وضعیت بازار نسبت به گذشته تغییر محسوسی کرده به طوری که مصرفکنندگان به دنبال جورابهایی با قابلیتهای جدید هستند. یکی از مشکلات جورابهای رایج در بازار، بوی بد جوراب است که میتوان آن را با فناورینانو رفع کرد. از این رو مصرفکنندگان انتظار دارند جورابهای مورد استفاده آنها قابلیت ضدبو داشته باشد. از این رو ما اقدام به تغییر رویه کرده و از فناورینانو برای تولید جوراب استفاده کردیم.»
وی درباره ویژگیهای این جورابهای نانویی میگوید: «این جورابها به دلیل برخورداری از نانومواد دارای خاصیت ضدبو بوده و در نتیجه بعد از استفاده بوی بد نمیگیرند. همچنین این نانومواد موجب بروز رفتار آنتیباکتریال در جوراب میشود.»
عطایی اظهار امیدواری کرد که این جورابها بتواند نیاز مصرفکنندگان را برآورده سازند و رضایتمشتری را به دنبال داشته باشند. به اعتقاد وی این جورابها پتانسیلهای صادراتی داشته چرا که از نظر کیفیت در سطح جورابهای استاندارد موجود در بازار کشورهای دیگر است، هرچند که به دلیل نیاز بازار داخل، در حال حاضر اولویت تولیدی نانوپا عرضه این محصولات در بازار داخل کشور است.
وی معتقد است که هزینه تولید این جورابها به دلیل استفاده از ترکیبات نانویی بالاتر از جورابهای معمولی است، اما برای تامین رضایت مشتریان، تولیدی نانوپا به دنبال عرضه این جورابها با قیمتی معادل جورابهای رایج غیرنانویی است.
در پایان عطایی از مصرفکنندگان درخواست داشت که برای خرید جورابهای نانویی از فروشگاههای معتبر کالای خود را تهیه کنند چرا که اجناس تقلبی نانویی در بازار به وفور یافت میشود. وی توجه به نشان نانو در جورابها را یکی از راههای تشخیص جورابهای اصل از جورابهای تقلبی عنوان کرد.
من گاهی تونستم جوراب نانو بخرم که واقعا عالی بود.چون اکثرن نانو نیستن.ولی متاسفانه اسم جوراب خاطرم نیست.اسم این شرکت ولی خیلی هوشمندانه انتخاب شده و به یاد میمونه.امیدوارم مثل بیشتر شرکت ها که بعد از مدتی کیفبت رو کاهش میدن خوب باقی بمونه
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.