آخرین اخبار:
کد خبر:۸۰۴۰۶۴
صدراعظم‌نوری در گفتگو با «دانشجو»:

استاندارد نبودن خودروها و بنزین مهمترین عامل آلودگی هوا شناخته شده

عضو شورای شهر گفت: همه می‌دانند منشا آلودگی هوا منابع آلاینده متحرک است که از منابع آلاینده متحرک خودرو و سوخت عامل مهم است بنابراین هر چه قدر سوخت‌ها و خودرو‌ها استاندارد باشند آلودگی کمتری تولید می‌کنند.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره علت های آلودگی هوای تهران گفت: یکی از چالش‌های شهر تهران بحث آلودگی هوا است و در نظرسنجی که از شهروندان بوده دو سه موضوع را به عنوان اولویت‌های اصلی مطرح کردند که آلودگی هوا و ترافیک برای مردم تهران در راس این اولویت‌ها قرار داشت و باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: همه می‌دانند منشا آلودگی هوا منابع آلاینده متحرک است که ۸۰ درصد آلودگی از این ناحیه به وجود می آید و منابع آلاینده ثابت که سهمش تنها۲۰ درصداست، از منابع آلاینده متحرک خودرو و سوخت عامل مهم است بنابراین هر چه قدر سوخت‌ها و خودرو‌ها استاندارد باشند آلودگی کمتری تولید می‌کنند.

عضو شورای شهر بیان کرد: معمولا در شهر تهران در فصل پاییز و اوایل زمستان با مشکل وارونگی هوا مواجهیم به دلیل این که با سکون هوا و سرمایه هوای رو به رو هستیم که باعث افزایش میزان آلاینده‌ها می‌شود و موجب مخاطراتی است که سلامت مردم را برای گروه‌های حساس و بعد هم برای سایر شهروندان به خطر می‌اندازد در این مقطعی که با پدیده وارونگی هوا مواجهیم بهترین کار این است از تردد‌های غیرضروری اجتناب شود و از حمل و نقل عمومی مردم استفاده کنند و مردم کمتر وسیله شخصی بیرون بیاورند، چون هر چه قدر تردد بیشتر باشد میزان آلودگی زیاد شده و مشکلاتی دارد.

صدراعظم نوری اشاره کرد: وقتی میزان آلودگی بیشتر است دانش آموزان نمی‌توانند به مدرسه بروند و از نظر تحصیل دچار مشکل می‌شوند افراد سالمند و بیماران آسیب‌های بیشتری می‌بینند اقتضا می‌کند حس نوع دوستی ما نسبت به همدیگر به گونه‌ای باشد که بیشتر رعایت کنیم و از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده شود و بیشتز از وسایل عمومی استفاده کنیم در راستای کمک به روند تصمیمی اتخاذ شد که استفاده از وسایل عمومی مثل اتوبوس و مترو درنیم بها باشد تا مردم بیشتر استقبال و استفاده کنند و همچنین در محدوده طرح ترافیک هزینه طرح ترافیک افزایش پیدا کرد که کمتر تردد خودرو انجام بگیرد و بیشتر از وسیله نقلیه عمومی استفاده شود.

وی با اشاره به تردد زیاد خودرو در اولین روز اجرای افزایش هزینه تردد در طرح ترافیک اضافه کرد: واقعا در این شرایط باید همدیگر را درک کنیم به هم کمک کنیم اگر یک فرد ناتوانی نتواند در شهر تردد کند در صورتی که نیاز دارد یا یک فرد بیماری نتواند به بیمارستان برسد به واسطه شرایطی که هست مسئولیت اتفاقاتی که برای این افراد می‌افتد همه کسانی هستند که آلودگی را افزایش می‌دهند یا دانش آموزان ما وقتی از تحصیل باز می‌مانند و نمی‌توانند به مدرسه بروند خساراتی است که وارد می‌شود و مسئولش همه کسانی هستند که توصیه‌ها را رعایت نمی‌کنند بنابراین در این شرایط مجدانه از مردم تقاضا می‌کنم از سفر‌های غیرضروری بکاهند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
اولا محض اطلاع خانم صدر اعظم نوری عرض میکنیم که در تاریخ ۲۵ تیر ۹۸ اعضای شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور خود شخص رییس جمهور از خدمات و تلاش‌های وزارت نفت در زمینه تولید بنزین با استاندار‌های یورو ۴ و یورو ۵ که منجر به کاهش آلودگی‌ها شده است، تقدیر کردند

پس اینکه کیفیت سوخت خودروهای سواری و شخصی که بنزین سوز هست را مقصر بدانید حقیقت ندارد و اگر مشکلی هست در مورد کیفیت گازوئیل و خودرو های سنگین گازوئیل سوز که ناوگان سنگین حمل و نقل شهرداری رو هم شامل میشه

ثانیا استانداری سابق تهران بهمن ۹۶میگفت : گفت: یکی از مسائل عمده در آلودگی هوای تهران وجود اتوبوس‌های فرسوده است که براساس گزارش‌ها از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که در سطح شهر تردد دارند ۳۵۰۰ دستگاه فرسوده و از رده خارج هستند

خوب این باز میگردد به عملکرد شهرداریو شورای شهر تهران که باید دید ایا آقایان ناوگان حمل و نقل رو نوسازی کردند یانه!!؟ یا پول گرفتن از مردم در زوج و فرد پولی را بر خرج کردن ترجیح‌ میدهند

ثالثا شورا شهر و دولت تا کی میخواهید با تناقض گویی در مورد منشأ الودگی هوای تهران با جان و سلامت مردم بازی کنید !!؟

یکی میگه گازوئیل تولیدی استاندارد نیست و باید گازوئیل سالم باید وارد بکنیم یکی دیگه میاد میگه گازوئیل سوزها فیلتر بگذارند فیلتر میگذارند گازوئیل استاندارد نیست فیلتر رو از بین میبره

میگن کارخانه ها آلاینده است بقول ی کلانتری از بالا فشار میاورند که میخواهید چند هزار کارگر را بیکار کنید !!؟

اقای کلانتری ۲۶ دیماه ۹۶ گفتند : اگر آیین‌نامه‌های اجرایی قانون هوای پاک تا پایان سال به تصویب برسد، به هر قیمتی این قانون را اجرا می‌کنیم. شاید فریاد خودروسازان، سندیکاها، اصناف و کارخانه‌ها بلند شود، اما به همه همکاران و دوستانم هشدار می‌دهم که برای یک رودرویی بزرگ و اجرای قوانین آماده باشند
پس چه شد این قانون هوای پاک !!؟

ی کلانتری میگن : برای جایگزینی ۵۰ هزار خودرو فرسوده ۸ میلیارد دلار اعتبار میخواد

پس مشکل پول هست نه خودرو های شخصی مردم و...
دولت که ماشاء الله دلار ۴۲۰۰ تومنی رو ۸۰۰۰ تومن فروخته وضعش خوب نیست !! شورای شهری که ماشاء الله بودجه ۱۹۰۰۰ میلیاردی اش محقق شده وضعش خوب نیست !! وزارت نفت که باید گازوئیل سالم وارد کنه وضعش خوب نیست !!!
فقط وضع مردم خوبه !! و باید پول زور طرح ترافیک جدید (زوج و فرد پولی) را از مردم بگیرند

خیلی هم خوبه که آقایان دولتی این روزها از اخلاق و سیره پیامبر (ص) هم مرتب صحبت و سخنرانی میکنند

پیغمبر نعوذ بالله گفته زورتون به صنایع و وزارت نفت و... نرسید مردم رو تیغ بزنید !!؟

اونهایی که به کنایه میگن لبخند زدن در کشور اشکال داره باید بدانند که لبخند زدن اشکال نداره مردم تنفسشون مشکل باشه و در سختی باشند و شما ها بجای رفع مشکلشون لبخند بزنید اون عیبه و بده

خوب مگه ی کلانتری نمیگه اشکال از اجرای قانونه !!؟ خوب دولت مجری قانونه چرا قانون هوای پاک رو اجرا نمیکنه!؟ و اگر اجرا کرده پس این هوای الوده که مردم تنفس میکنن و در بخشی از کشور مدارس تعطیل میشه پس چیه !!؟

خوب خود ی کلانتری میگه : در حرف، از مردم زیاد می‌گوییم، اینکه مردم باید بدانند و خواسته‌های مردم باید عملی شود، اما وقتی پای رانت‌های اقتصادی به میان می‌آید مردم فراموش می‌شوند و آن‌ها را با هزاران مشکل گرفتار می‌کنیم

پس مشکل رو میدونید راه حل رو هم میدونید اما رانت ها و منافع اقتصادی بعضی ها !! باعث شده که تصمیم بگیرند بجای انتقال کارخانه ها و صنایع الاینده به خارج از تهران، بجای جایگزینی خودروهای فرسوده ، بجای تولید یا واردات گازوئیل سالم ، بیان مردم رو تیغ بزنند و پول زور طرح ترافیک رو از مردم بگیرند

اینکار با منشور حقوق شهروندی یکی است !!؟ با اخلاق و سیره پیامبر یکی است !!؟

در ضمن خانم اعظم نوری که جزو شورای شهر هستند باید هم ۸۰ درصد الودگی رو به خودرو های مردم نسبت بدهند چون اگه واقعیت رو بگن نمیتونند پول زور طرح ترافیک رو از مردم بگیرند و زورشون به صنایع الاینده نمیرسه و دیواری کوتاه تر از مردم پیدا نکردند

منبع سخنان ی کلانتری : www.snn.ir/fa/news/660284
2
0
پربازدیدترین آخرین اخبار