محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده مسابقه «میدون» از تلاش برای جذابیت بخشی به این مسابقه با ارائه نمایشی توسط شرکت کنندهها سخن گفت.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده مسابقه «میدون» درباره این مسابقه و روند حضور شرکت کنندهها در آن به گفت: ابتدا یک مصاحبه کلی از شرکت کنندهها گرفته میشود که برخی از افراد در همان مرحله اول حذف میشوند.
وی ادامه داد: سپس مصاحبه دوم برگزار میشود که دقیقتر است و یک راستی آزمایی برای طرح شرکت کننده هاست. همچنین مصاحبه سوم برای بررسی عمقی طرح هاست که به صورت حضوری انجام میشود و داوران بررسی میکنند که آیا طرحهای ارائه شده قابلیت اجرایی شدن و بودن در برنامه را دارد یا خیر.
هاشمی درباره ارائه نمایشی شرکت کنندهها در «میدون» اظهار کرد: ما از ابتدا یک مساله جدی نسبت به این مسابقه داشتیم که چطور یک برنامه خشک و جدی اقتصادی را به یک برنامه عمومی و جذاب برای مردم تبدیل کنیم و برای همین از ابزارهای نمایشی استفاده میکنیم چرا که یک برنامه هر چقدر هم تخصصی و حرفهای باشد، اما وقتی مردم آن را نبینند فایده نخواهد داشت.
تهیه کننده این مسابقه استعدادیابی کسب و کار درباره اینکه مسابقات مشابه در کشورهای خارجی مخاطب بیشتری دارند، اظهار کرد: بعید میدانم اینطور باشد، اما از طرف دیگر وقتی برنامهای چند فصل از آن پخش شده است خیلی متفاوت است با برنامهای که هنوز فصل اول آن در حال پخش است. اکثر کارشناسان اقتصادی میگویند اصلا فکر نمیکرده اند که «میدون» این قدر دیده شود و از چنین مخاطب بالایی برخوردار باشد.
هاشمی در ادامه درباره چالشهای تولید این مسابقه اظهار کرد: یک چالش جدی برنامه این است که از کسی که تخصصی اقتصادی دارد و در کسب و کارش فعالیت دارد، میخواهیم کارش را به صورت نمایشی ارائه دهد و جذاب باشد، باید تلاشمان را بکنیم تا این جذابیت از بین نرود.
وی در پایان با اشاره به شرکت کنندگان برای حضور در برنامه و ارائه طرحهای اقتصادی اعلام کرد که تاکنون بیش از سه هزار نفر درخواست حضور در برنامه را دارند.